مهدی رحمتی سرمربی استقلال می شود؟
مهدی رحمتی 36 ساله شده و شاید اگر کمی سیاست داشته باشد بتواند سرمربی استقلال شود!

اگر رحمتی بلد باشد درست از برگ هایش بازی بگیرد!

مهدی رحمتی هنوز دو فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد اما شاید این بازی با العین برگه خسته نباشید را دستش بدهد. بی شک رحمتی در میان همه گل های بدی که امسال در استقلال خورد، در بازی با العین، کمترین تقصیر را داشت. خود منصوریان بهتر از همه می داند که هیچ کس به اندازه شخص سرمربی در این شکست مقصر نبوده است و اوست که تا ابد برچسب این 6 تا را روی پیشانی خواهد  داشت.

رحمتی اگرچه بعد از امسال با کاهش قیمتی چشمگیر روبرو می شود و ممکن است دیگر در استقلال، در لیست اصلی نباشد و مازاد بر نیاز اعلام شود و این بار مازاد اعلام شدنش خیلی ساده تر از نیم فصل قبل باشد که منصوریان سرانجام ناچار شد با او مصالحه کند اما خودش می داند تداوم این وضع بازی برایش شاید نهایتا یک سال دیگر ممکن باشد. او که خودش می گوید متولد 1360 است و حالا به 36 سالگی رسیده شاید اگر تیزهوش باشد می تواند ورق را به کلی سمت خودش برگرداند. مهدی بدون شک می تواند در افق سه ساله آینده یک آلترناتیو جدی برای نیمکت آبی ها باشد. مارکتی که دیگر امثال قلعه نویی و مظلومی و مرفاوی به کلی از بازارش خالی شدند ، اگرچه هنوز به دلیل نبود آلترناتیو جدی برای منصوریان امن است اما تدوام نتایج سینوسی می تواند منصوریان را هم لبه پرتگاه ببرد.

فرهاد مجیدی بی شک نزدیک ترین گزینه بعدی به نیمکت است اما تجربه نشان داده او اصلا اهل ریسک روی محبوبیتش نیست و می داند روی نیمکت بودن برایش یعنی خود را در معرض حیاکن رها کن قرار دادن. مجیدی بیشتر دوست دارد دورادور باشد و فقط برایش فدایت شوم بگویند. یک چهره دست نیافتنی باشد. اگر غیر از این بود در این سه چهار سال بالاخره یک مدرک نهایی مربیگری می گرفت و این قدر این شاخه به آن شاخه نمی پرید.

در این شرایط و در بازه ای که یکی مثل نکونام حتی اگر مربی خوبی هم شود خیلی جذابیتی برای استقلالی ها ندارد و امثال خسرو حیدری هم اتوریته مربیگری ندارند و مجتبی جباری هم برای دلخوری هایی که ایجاد کرد آن جایگاه سابقش را در بین هواداران ندارد ، رفتن مهدی رحمتی در سیکل مربیگری می تواند او را مهمترین آلترناتیو منصوریان کند و الان هم شرایط فوتبال ما طوری نیست که یک ستاره برای رسیدن به نیمکت استقلال ، در صورت مقبولیت سکویی ، خیلی مسیر دشواری را طی کند. بی شک مهدی می تواند صاحب نیمکت استقلال شود و حتی قبل از سال 1400 اما این به شرطی است که او سعی کند خودش را قبل از رقبایش وارد این چرخه مربیگری کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir