فوتبال مالکانه استقلال از نوع منصوریان!
استقلال باز هم امتیاز از دست داد تا خیلی زود از سایر رقبا عقب بیفتد. اما ادعای منصوریان درباره بازی مالکانه, کاربردی برای استقلالی ها داشت؟

منصوریان و سرابی به نام فوتبال مالکانه

کنفرانس خبری پیش از بازی برابر استقلال خوزستان برای هواداران استقلال تهران بسیار امیدوار کننده بود. جایی که علیرضا منصوریان سرمربی آبی ها وعده فوتبالی هجومی و مالکانه را داد.

نمایش جمعه شب استقلال، مهر تاییدی بود بر حرف های منصوریان. بازی مالکانه استقلال در تمام دقایق بازی مشهود بود. حضور هافبک هایی نظیر نورافکن،چشمی،جباروف و شجاعیان کاری کرد که توپ کاملا در اختیار استقلالی ها باشد. اما دریغ از خلق حتی یک موقعیت در نیمه اول!

حضور تنها یک مهاجم و پاس کاری های در عرض، اجازه هرگونه فرصت سازی و گلزنی را از استقلال گرفته بود. همچنین دفاع منطقی تیم عبدالله ویسی اجازه نمی داد نفوذی از کناره ها و عمق صورت بگیرد.

در نیمه دوم و تا دقیقه 60 اوضاع بر همین شکل بود و تیم منصوریان بدون هیچ برنامه خاصی برای گلزنی فقط توپ را در زمین می چرخاند تا این که با ورود مهدی قائدی و سپس مجتبی جباری شرایط تغییر کرد.

به نظر می آمد این تغییرات هم نه بخاطر تاکتیک های کادرفنی بلکه به خاطر نبوغ و استعداد این دو بازیکن بود که کاری کرد استقلال در 20 دقیقه پایانی فشار بیاورد.

حرکات انفجاری قائدی از سمت چپ و ارسال های جباری و البته شور و شوق هواداران استقلال به دلیل ورود این دو بازیکن محبوب، باعث شد چهره متفاوتی را از تیم منصوریان ببینیم اما برای برتری مقابل تیم منظم استقلال خوزستان 20 دقیقه خوب بازی کردن کافی نبود.

استقلال تا وقتی با تاکتیک های مدنظر سرمربی تیم بازی کرد، نتوانست هیچ خطری برای حریف داشته باشد. اما از وقتی فوتبال مالکانه کنار گذاشته شد و کناره های تیم در حمله به کار آمدند، استقلال با رهبری جباری در میانه میدان توانست تیمی شاداب و خطرناک باشد.

بازی بعدی استقلال باز هم در استادیوم آزادی است اما این بار حریفی سخت و خطرناک به نام تراکتورسازی مقابل تیم منصوریان صف آرایی خواهد کرد. دیداری که باید سکوی پرتاب استقلال برای بازگشت به لیگ برتر باشد. در غیر این صورت استقلالی ها احتمالا باید قهرمانی در لیگ هفدهم را فراموش کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی