باتوجه به شکایت صمد مرفاوی, خدا به استقلال رحم کند!
قضیه استقلال و صمد مرفاوی برای آبی‌ها چندان خوب پیش نمی‌رود و در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد نظر به مرفاوی, استقلال با دردسر مواجه می شود!

ماجرای دقیق شکایت صمد مرفاوی از استقلال

ماجرای پر پیچ و خم استقلال و صمد مرفاوی قرار نیست به همین سادگی ها پایان پذیرد. در حالی که مرفاوی پول خود را دریافت کرده و با خیال راحت می گوید مشکلی وجود ندارد و همه چیز حل شده،ظاهرا پای استقلال هنوز در این پرونده گیر است.

آن روزهایی که استقلال درگیر دریافت مجوز حرفه ای از سوی ای اف سی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود، پرونده صمد و استقلال همچنان باز بود. استقلالی ها هم چون به دنبال تخفیف گرفتن از مرفاوی برای پرداخت مطالباتش بودند، با پرونده ای حل نشده و باز وارد فرایند بررسی کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند. آن ها البته این موضوع را به ای اف سی اعلام کردند که چنین پرونده ای وجود دارد.

استقلالی ها اعلام کرده بودند که برای این بدهی،وثیقه بانکی گذاشته اند اما گویی به گرو گذاشتن سفته کفایت کرده و متعهد شده بودند که پول صمد مرفاوی را بپردازند. پس از حل شدن بحث مجوز حرفه ای، استقلالی ها به مرفاوی می گویند که 50 الی 70 میلیون از طلبش را بگیرد و باقی مانده اش که تقریبا همین مقدار است را ببخشد اما مرفاوی می گوید که بابت این فقره قراردادش تا اینجا 30 میلیون مالیات پرداخت کرده و حاضر نیست از حق خود بگذرد.

این کشمکش باعث شد تا مرفاوی یک بار دیگر به ای اف سی شکایت کند. در حالی که این قضیه می توانست در داخل به راحتی حل شود( کما اینکه الان هم حداقل برای مرفاوی حل شده است) مرفاوی با شکایت مجدد خود از استقلال، این تیم را در موقعیت بدی قرار داده است که امکان دارد باعث حذف این تیم از آسیا شود!

در حال حاضر مرفاوی پس از 7 سال به پول خود رسیده اما با شکایت مجدد خود از تیم سابقش به کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال را با دردسر بزرگی مواجه کرده است. مرفاوی که یکی از بازیکنان بزرگ استقلال بوده، در قامت مربی هیچگاه نتوانست محبوب هواداران استقلال باشد و حالا با این اتفاق شاید برای همیشه جایگاهش را نزد آبی ها از دست بدهد.

نکته جالب ماجرا آنجاست که وقتی حدود 10 سال پیش استقلال به دلیل ارسال دیرهنگام مدارک به ای اف سی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد، مرفاوی سرمربی آن تیم بود و به نوعی در آن ناکامی نقش داشت و حالا یک بار دیگر رفتار های صمد استقلال را در آستانه بحرانی بزرگ قرار داده است.

در این بین اما نباید از یک پرونده باز دیگر استقلال در ای اف سی هم گذشت. مجید غلام نژاد که چند سال پیش فقط یک نیم فصل در استقلال بازی کرد حالا از این تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده تا مطالباتش را دریافت کند.

حالا نمایندگان و مدیران باشگاه استقلال باید روز 3 ژانویه 2018 در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر شوند و با ارائه دلایلی محکمه پسند، اثبات کنند که وثیقه بانکی شان برای طلب مرفاوی معتبر بوده و مشکلی از آن بابت وجود نداشته و حالا هم که بدهی مرفاوی پرداخت شده، همه چیز به پایان رسیده است.

اتفاقی که اگر رخ ندهد معلوم نیست چه پیامدهایی برای یکی از پرافتخار ترین تیم های قاره آسیا خواهد داشت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir