سوگلی هایی که دیگر در استقلال جایی ندارند!
استقلال این روزها خوب نتیجه می گیرد و نسبت به دوران منصوریان پیشرفت چشمگیری داشته است.

بازیکنان محبوب منصوریان که دیگر جایی در استقلال ندارند!

استقلال منصوریان با استقلال شفر سرنوشتی کاملاً متفاوت و تا اینجای کار به نوعی متضاد داشته است.

آبی‌ها با منصوریان استارتی لرزان در ابتدای فصل گذشته زدند ولی در نیم‌فصل دوم به معنای واقعی کلمه متحول شدند و تا رتبه نایب‌قهرمانی بالا آمدند تا به رغم ناکامی سنگین و تاریخی مقابل العین در لیگ قهرمانان، باز هم علی‌منصور و کابینه‌اش رأی اعتماد بگیرند، اعتمادی لرزان که با شروعی ناامیدکننده در این فصل توأم شد تا منصوریان که قول تحول داده بود، خودش شامل آن شده و جایش را به پیرمرد خوش‌اخلاق آلمانی بدهد.

با رفتن منصوریان تعدادی از بازیکنان سرنوشتی متفاوت پیدا کردند. گروهی از مغضوبان، محبوب شدند و بعضی از نفرات محبوب، به جمع مغضوبان پیوستند. بد نیست با هم نگاهی به سرنوشت کنونی بازیکنانی بیندازیم که در دوران منصوریان برای کل اوقات یا بخش اعظم آن حکم سوگلی‌های سرمربی را داشتند؛ مردانی که حالا هر کدام سرنوشتی متفاوت پیدا کرده‌اند.

خداحافظ رفقا

علیرضا منصوریان فصل قبل با تأکید روی حفظ امین حاج‌محمدی در ابتدای فصل، کلی انتقاد به جان خرید و شایعاتی هم مطرح شد. مدافعی که می‌گفتند یک بازیکن در حفظ او نقش داشته مؤثر داشته است. این مسئله در مورد یعقوب کریمی و حسن بیت‌سعید هم رخ داد، نفراتی که منصوریان خیلی به آنها اعتماد داشت ولی وینفرد شفر پس از آمدن به استقلال کلاً کاری به کارشان نداشت و آنها را کنار گذاشت.

بزرگان نیمکت‌نشین

اگرچه سیدمهدی رحمتی در مقاطعی از فصل قبل و همین فصل با منصوریان به مشکل برخورد ولی باز هم نمی‌توان رابطه خوب این دو نفر را کتمان کرد به ویژه هنگامی که منصوریان با گروهی از اعضای هیئت مدیره درگیری رسانه‌ای داشت و رحمتی برای کمک به او وارد عرصه شد. رحمتی حالا یک نیمکت‌نشین تمام‌عیار در استقلال محسوب می‌شود و حکایت فوق در رابطه با خسرو حیدری و پژمان منتظری هم تا حد زیادی صدق می‌کند؛ مهره‌هایی که انصافاً در این مقطع حضورشان در ترکیب ثابت و برنامه‌های تاکتیکی تیم بسیار کمرنگ است. به این جمع باید لئوناردو پادوانی را هم افزود که حالا دیگر مدت‌هاست با زمین بیگانه شده و یک نیمکت‌نشین تمام‌عیار محسوب می‌شود.

اتوبان دوطرفه

اما در عین حال نفراتی هم هستند که در دوره منصوریان محبوب بودند و حالا هم شفر با آنها مشکلی ندارد. مهدی قائدی مهم‌ترین چهره در این عرصه است؛ جوانی که با شفر در مقطعی به مشکل برخورد ولی حالا جزو نفرات محبوب مرد آلمانی به حساب می‌آید. میلاد زکی‌پور هم سرنوشتی بسیار شبیه قائدی دارد و می‌تواند حتی به حضور در تیم ملی هم امیدوار باقی بماند. داستان جابر انصاری نیز تقریباً به همین شکل محسوب می‌شود. اگرچه او مانند دوران منصوریان و مظلومی فیکس بازی نمی‌کند ولی شفر هنوز به او امیدوار است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی