آنالیز روز: استقلال چطور الهلال را شکست داد؟
استقلال موفق شد در یک بازی هوشمندانه موفق به شکست دادن الهلال شود اما شفر برای این بازی چه استراتژی داشت.

استراتژی موفق استقلال در مقابل الهلال

استقلال در ديدارى هوشمندانه الهلال را شكست داد تا شانس صعودش بيشتر از ديگرتيم‌هاى گروه مرگ باشد.

در تركيب ابتدايى حضور خسرو حيدرى در دفاع چپ تا حدودزيادى غيرقابل تصور بود اما شفر در اين ديدار حساس بيشتر سعى داشت از بازيكنان باتجربه اش در خط دفاعى استفاده كند و به همين دليل هم رحمتى جايگزين حسينى درون دروازه شد.

استراتژى مورد نظر شفر جمع شدن درزمين خودى و استفاده از سرعت تيام، اسماعيلى و شجاعيان در ضدحملات بود كه الهلال را كاملا غافلگيركرد.

در استراتژى مورد نظر شفر وريا غفورى نقش تعيين كننده اى داشت و با حضور خوب و به موقع خود در حملات خط دفاعى حريف را به هم مى ريخت.

استقلال به منظور جلوگيرى از ضد حملات حريف در زمان حمله همواره چهاربازيكن دردفاع داشت. حسينى، چشمى، حيدرى به همراه فرشيد باقرى در دفاع مى ماندند. در فوتبال حضور چهاربازيكن در دفاع مانع از ضد حملات حريف مى شود و استقلال اين قانون را بخوبى در اين ديدار به نمايش گذاشت.

حركات بدون توپ تيام در اين بازى ديدنى بود. با توجه به عقب نشينى تاكتيكى استقلال فضاى لازم به خوبى در اختيار اين بازيكن قرار مى گرفت اما با ده نفره شدن الهلال و تغيير سيستم استقلال نقش اين بازيكن تا حدودى كم رنگ شد. استقلال پس از ده نفره شدم الهلال تصميم به پرسينگ از جلو گرفت كه در اين شرايط فضاى كمترى در اختيار تيام بود و حتى استقلال به رغم یک يار كمتر حريف نتوانست دروازه الهلال را باز كند.

شايد اگر استقلال به استراتژى ضد حمله را دنبال می‌کرد، می‌توانست دروازه الهلال را دوباره بازكند. احتمالا عدم آمادگى تيام براى نود دقيقه موجب شد تا استقلال اين بازيكن را تعويض كند و تاكتيک تيمى آنان هم با اين تعويض كاملا تغيير كرد. استقلال نشان داد از شخصيت لازم براى بازيهاى مهم آسيايى برخوردار است كه مطمئنا مى تواند در آينده بيشتر به كمک اين تيم بيايد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir