قرارداد دور از انتظار فوتبال
در ادامه به ده فوتبالیستی اشاره می شود که انتخاب های دور از ذهنی داشته اند.
گاهی اوقات برخی بازیکنان فوتبال به دلایل اقتصادی، خانوادگی و شخصی تصمیم می گیرند، موضوع ورزشی در درجه دوم اهمیت شان قرار می گیرد. در عرصه بین المللی، برخی بازیکنان در نزدیکی پایان دوران حرفه ای شان چنین تصمیم هایی می گیرند. در ادامه به ده فوتبالیستی اشاره می شود که انتخاب های دور از ذهنی داشته اند.

نیکلا آنلکا از چلسی به شانگهای شنهوا در ژانویه 2012

نام "نیکلا آنلکا" که همیشه در میان بازیکنان محبوب "کارلو آنچلوتی" قرار داشت، دیگر در لیست مربی جدید این تیم یعنی "بوآس" دیده نشد. مهاجم فرانسوی که برای مربیگری ذخیره های چلسی دعوت شده بود، ترجیح داد به چین برود، وی از دسامبر 2011 به مدت دو سال در خط حمله باشگاه شانگهای شنهوا قرار گرفت. آنلکا در آوریل 2012 کمک مربی این تیم شد.

نینی، از پاری سن ژرمن به الغرافه در ژانویه 2013

درست پیش از رسیدن سرمایه گذار قطری به پاری سن ژرمن، "نینی" احساس کرد که در حال افت کردن و از دست دادن جایگاه خود است. پس از پشت سر گذاشتن دورانی نامطلوب در ابتدای فصل 2013- 2012، بازیکن خط میانی برزیل صبر و تحمل خود را از دست داد. در نهایت این بازیکن سی و یک ساله در ژانویه 2013، به الغرافه پیوست، مبلغ قرارداد سالانه او که تا سال 2015 ادامه دارد، 4.5 میلیون یورو اعلام شد.

گیوم اوآرو، از پاری سن ژرمن به دالیان آربین در ژانویه 2013

"گیوم" فرانسوی که تا ژوئیه 2013 با پاری سن ژرمن قرار داشت، به طور منطقی با ورود "زلاتان ابراهیمویچ" به این تیم، زمان بازی اش کاهش می یافت. این بازیکن فرانسوی که مجبور بود روی نیمکت ذخیره ها بنشیند، اصولاً باید تا پایان قراردادش در این تیم می ماند. اما نتوانست در مقابل پیشنهاد بسیار مناسب دالیان آربین چین مقاومت کند. وی در ژانویه 2013، قراردادی سه ساله با این تیم امضا کرد، اما یک سال بعد، پشیمان و سرخورده از این انتخاب، به فرانسه بازگشت و به بوردو رفت.

دروگبا از چلسی به شانگهای شنهوا در ژوئن 2012

"دیدیه دروگبا" پس از پایان قراردادش با چلسی در حالی که در آخرین بازی لیگ برتر انگلیس پیروزی قهرمانانه ای را رقم زده و طی هشت فصل حضور در این لیگ، صد و پنجاه و هفت گل به ثمر رسانده بود، لندن را ترک کرد. سپس در چین به نیکلا آنلکا پیوست تا از دستمزد سالانه 3.5 میلیون یورویی بهره مند شود. با این حال داستان حضور او در این تیم، شش ماه بعد به پایان رسید...

برنارد لاما، از پاری سن ژرمن به وستهم در ژانویه 199

"برنارد لاما" از سال 1992، دروازه بان بی چون و چرای پاری سن ژرمن بود، اما به طور ناگهانی مسیر زندگی اش دچار تغییر شد. در ژانویه 1997، تست اعتیاد او، مثبت بود. به همین دلیل از ادامه بازی در پاری سن ژرمن تعلیق شد. در فاصله شش ماهه مانده به آغاز جام جهانی در فرانسه، او دیگر در فرانسه فوتبال بازی نکرد و به وستهام انگلستان رفت، البته در این تیم نیز تنها دوازده بار در دروازه ایستاد.

پله، از سانتوز به نیویورک کاسموس، در ژوئن 1975

همه شرایط برای پله اسطوره مهیا بود تا پس از هجده سال بازی در سانتوس و به ثمر رساندن بیش از 1000 گل، بازنشسته شود. اما چند ماه بعد، این فوتبالیست برزیلی دچار بی پولی شد. بنابراین تصمیم گرفت کفش های آویزان شده اش را مجدداً به پا کند، البته این بار امریکا را برای بازی انتخاب کرد.

ریوالدو، از آ. اِ. ک آتن به بنیادکار در اوت 2008

"ریوالدو"، طی سال های 1991 تا 2014، مجموعاً با پانزده انتقال، به 14 باشگاه فوتبال مختلف رفت تا در آنها بازی کند. در میان این جابه جایی ها، مهاجم برزیلی با ترک کردن آ. اِ. ک آتن و پیوستن به بنیادکار ازبکستان، همه را متعجب ساخت. وی در این تیم چک ده میلیون یورویی برای دو سال بازی دریافت کرد.

ساموئل اتوئو از اینتر به آنژی ماخاچکالا در اوت 2011

واضح است که آنژی برای ارتقا سطح خود، از "ساموئل اتوئو" دعوت کرد، ساموئل اتوئو نیز سطح بالای فوتبال اروپا را در اوت 2011 ترک کرد تا با رفتن به داغستان روسیه، به گران ترین بازیکن جهان تبدیل شود. این بازیکن کامرونی، با انتقال یاد شده، قراردادی برای سه فصل با دستمزد سالانه بیست میلیون یورو را امضا کرد. سایر مزایای مالی را نیز باید به این مبلغ اضافه کرد.

اسوالدو آردیلز، از تاتنهام به پاری سن ژرمن در ژوئیه 1982

زمانی که جنگ فالکلند در سال 1982 میان آرژانتین و بریتانیا شروع شد، فضای آرژانتینی باشگاه تاتنهام نیز تغییر کرد. "اسوالدو آردیلز" تحت تأثیر این چالش میان آرژانتین و وطن خودش، برای فصل 83-82 میلادی، به پاری سن ژرمن پیوست و برای این تیم تنها هفده بار به میدان رفت.

ژولین فوبر از وستهام به رئال مادرید در ژانویه 2009

علی رغم تمام انتظارها، ژولین فوبر، هافبک راست فرانسوی، به طور قرضی و برای شش ماه از وستهام به رئال مادرید رفت. قرارداد 1.5 میلیون یورویی رئال مادرید، می توانست به خرید همیشگی او به مبلغ شش میلیون یورو منتهی شود. اما این اتفاق نیفتاد و حضور در رئال به دو بازی و پنجاه و دو دقیقه محدود شد


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی :
گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+ تصاویر
مسی و همسرش در جزایر ایتالیا + تصاویر
پیکه و شکیرا در تعطیلات + عکس
ظاهر عجیب فوتبالیست بد لباس + تصاویر
رقابت احمدی نژاد با فرهاد مجیدی + عکس