رونالدو
مهاجم کنونی رئال مادرید اسپانیا عنوان بهترین بازیکن تاریخ لیگ انگلیس را بالاتر از همه بزرگان این لیگ از آن خود کرد.
با اینکه "کریستیانو رونالدو" 6 فصل را در لیگ برتر انگلیس سپری کرده، روز پنجشنبه و به هنگام جشن گرفتن تولد 30 سالگی‌اش توانست در یک رای گیری عنوان بهترین بازیکن تاریخ لیگ فوتبال انگلیس را کسب کند.

در این رای گیری که برای انتخاب بهترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ترتیب داده شده بود، "رونالدوی" پرتغالی موفق شد بالاتر از "تیری آنری" فرانسوی که برای آرسنال بازی می کرد و "رایان گیگز" ولزی که هم تیمی وی در منچستریونایتد بود، رتبه نخست را به دست آورد.

"رونالدو" وقتی در سال 2003 توسط "الکس فرگوسن" به منچستریونایتد برده شد، 18 ساله بود. وقتی او در سال 2009 از یونایتدها جدا و راهی رئال مادرید شد، با شیاطین سرخ موفق به کسب سه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در جام حذفی شده بود و در همان سال نیز عنوان بهترین بازیکن جهان را نیز از آن خود کرد.

وقتی او با رکورد 80 میلیون پوند راهی رئال شد، موفقیت‌ها و نمایش‌های عالی این بازیکن در اسپانیا نیز ادامه یافت. او در سانتیاگو برنابئو گل‌های زیادی به ثمر رساند و رکوردهای بسیاری را شکست. "رونالدو" در کنار "لیونل مسی"، رقابتی فوق العاده را ایجاد کرده و به بهترین بازیکنان عصر خود بدل شدند.

در این رای گیری که در آن نام بازیکنان بزرگی مانند "تیری آنری"، "رایان گیگز"، "اریک کانتونا"، "جانفرانکو زولا"، "دنیس برگ کمپ"، "استیون جرارد"، "آلن شیرر"، "روی کین" و "پاتریک ویرا" به چشم می خورد، "کریستیانو رونالدو" توانست رتبه نخست را کسب کند و پس از او نیز "آنری" و "گیگز" قرار گرفتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
همبازی سابق رونالدو به داعش پیوست + عکس
عکس علی دایی و همسرش زیر بارش برف
بالوتلی بالاخره با نامزد سابق و دخترش ملاقات کرد + تصاویر
مدرن ترین ورزشگاه ایران + عکس
توهین گزارشگر مشهور فوتبال به یک دانشجو