ادامه رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب پیگیری می شود.

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار ادامه می یابد که در آن منچسترسیتی در خانه پذیرای تیم بارسلونا خواهد بود تا انتقام شکست سال قبل را از تیم اسپانیایی بگیرد. یوونتوس نیز در تورین باید با بوروسیا دورتموند دیدار کند.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که شرایط متفاوتی دارند. منچسترسیتی با برد 5 بر صفر برابر نیوکاسل روحیه گرفته است و در طرف مقابل بارسلونا با شکست خانگی برابر مالاگا پای به این دیدار می گذارد. منچسترسیتی که در فصل جاری "پیگرینی" شیلیایی را بر روی نیمکت خود می بیند فصل خوبی را پشت سر می گذارد و از شانس‌های قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به شمار می‌آید. هر چند آنها 5 امتیاز با چلسی صدرنشین فاصله دارند.

شاگردان "پیگرینی" در حالی با 55 امتیاز در رده دوم قرار دارند که این هفته اختلاف 7 امتیازی با چلسی را به 5 امتیاز کاهش دادند. همشهری ها در آغاز هفته نتیجه بسیار خوبی را به دست آوردند و موفق شدند نیوکاسل را با 5 گل در هم بکوبند.

شاگردان "لوئیس انریکه" با شکستی که برابر مالاگا متحمل شدند نتوانستند موقتا هم که شده صدرنشین لیگا شوند. بارسلونا قبل از بازی با مالاگا در بهترین شرایط خود بود و 11 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت ولی شکست برابر مالاگا شاید باعث شود آخر فصل مردان "انریکه" نتوانند قهرمانی در لیگا را تجربه کنند. آنها که در جام حذفی اسپانیا مدعی قهرمانی هستند باید با تیم آماده سیتی پیکار کنند.

در این دیدار "یحیی توره" از منچسترسیتی به دلیل محرومیت نمی تواند تیمش را همراهی کند. همچنین توماس "فرمایلن" نیز که از ابتدای فصل غایب بارسلونا بوده است در این دیدار نیز نمی تواند بازی کند.

* نقل قولها

خسوس ناواس

بازی سخت و دشواری برابر بارسا داریم. شناخت خوبی از آنها داریم. آنها فصل قبل ما را حذف کردند و ما نمی خواهیم این فصل هم تیم حذف شده باشیم. تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم در خانه دروازه خود را بسته نگه داریم و بتوانیم به گل برسیم. توانایی شگفتی داریم و می توانیم بارسا را با شکست بدرقه کنیم.

پیکه

مدافع آبی-اناریها برخلاف "یحیی توره" برای بازی سه‌شنبه خط و نشان کشید: در گذشته تمام حریفان تلاش می کردند تا "مسی" را متوقف کنند، اما الان اگر "مسی" هم در اوج نباشد ما راه حلهای دیگری هم داریم. "نیمار" و "سوارس" می‌توانند بازی را درآورند. ما در خط حمله گزینه‌های زیادی داریم و این بسیار خوب است.

پیگرینی

به خوبی بارسلونا را می‌شناسم. آنها تیم بسیار خوبی دارند. در این تیم ستاره‌هایی چون "نیمار"، "مسی"، "اینیستا"، "ژاوی" و "سوارس" بازی می‌کنند. منچسترسیتی مهاجمان خطرناکی در اختیار دارد که می‌توانند کار را برای ما در نوکمپ آسان کنند. اگر بتوانیم زود به گل برسیم چه بسا حریف را آشفته کنیم اما اگر آنها زود به گل برسند کار ما سخت می‌شود.

در دیگر دیدار این مرحله یوونتوس باید در تورین از دورتموند پذیرایی کند. این دیدار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یووه صدرنشین لیگ ایتالیا با توجه به نتایج ضعیف رم از شانس بالایی برای تکرار قهرمانی خود بهره مند است و تنها به موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا می اندیشند. آنها می دانند بازی برگشت در ایدونا پارک با حضور هواداران زیادی برگزار می شود و آنها باید گلزنی کنند. در طرف مقابل دورتموند که فصل خیلی بدی را در فوتبال آلمان شروع کرد، چند هفته ای است که رنگ آرامش را به خود دیده است و توانسته با سه برد پیاپی خودش را از قعر جدول جدا کند. "کوین گروس گروتس" مدافع دورتموند همچنان مصدوم است و نمی تواند در این دیدار به میدان برود.

**

• منچسترسیتی – بارسلونا

داور: فلیکس بریش

• یوونتوس – بوروسیا دورتموند

داور: آنتونیو لاهوز (اسپانیا)

دو بازی دیگر این مرحله چهارشنبه شب برگزار خواهد شد تا تکلیف دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مشخص شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir