هواداران چلسی شاید شب سال نوی میلادی که 5 بار عبور توپ از خط دروازه‌ تیم محبوب خود را دیدند، بیش از هر چیزی به تقابل مجدد با تاتنهام و گرفتن انتقام آن شکست سنگین فکر می‌کردند.

چلسی و تاتنهام در فینال جام اتحادیه یکشنبه برابر هم به میدان می‌روند. بازیکنان چلسی امیدوار هستند با جبران شکست در بازی برگشت لیگ برتر، فاتح جام اتحادیه شوند. حالا این فرصت بسیار زودتر از آن چه هواداران چلسی فکرش را می‌کردند، نصیب آنها شده است. کمتر از دو ماه بعد از آن شب کابوس‌وار حالا چلسی این فرصت را دارد که در فینال جام اتحادیه انتقام آن شکست سنگین را بگیرد.

دو تیم چلسی و تاتنهام در حالی از ساعت 19:30 روز یکشنبه به وقت تهران فینال جام اتحادیه‌ باشگاه‌های انگلیس را در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌کنند که چلسی "نمانیا ماتیچ" کلیدی‌ترین مهره‌ این فصل خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما تاتنهام هم کار سختی برای این نبرد دارد. آنها پنجشنبه شب در فلورانس دیدار برگشت مرحله‌ یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا را مقابل فیورنتینا برگزار کردند و خستگی ناشی از این دیدار می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد آنها بگذارد.

تاتنهام فصل را با "مائوریسیو پوچتینوی" آرژانتینی بسیار بد آغاز کرد ولی هر چه از فصل گذشت بهتر کار کرد تا جایی که با شکست ناتینگهام فارست، برایتون، نیوکاسل و شفیلد یونایتد به فینال جام اتحادیه رسید و دو دربی حساس لندن مقابل چلسی و آرسنال که دومی بسیار هم حیاتی بود را با برد پشت سر گذاشت.

چلسی اما این فصل داستان متفاوتی داشت. دومین فصل حضور "ژوزه مورینیوی" پرتغالی در بازگشت به استمفورد بریج کلیدی‌ترین فصل او برای ادامه‌ کار در این تیم هم خواهد بود. چلسی فصل را عالی آغاز کرد و تقریبا خوب و با ثبات ادامه داد. آنها با شکست بولتون، شروزبوری، دربی کانتی و لیورپول به فینال جام اتحادیه رسیدند و در لیگ برتر با 5 امتیاز بیشتر از سیتی در صدر قرار دارند و در لیگ قهرمانان هم بسیار امیدوارند.

این دیدار برای "ژوزه مورینیو" از دو جهت مهم است. اول اینکه می تواند به دو فصل بدون جام او در دنیای فوتبال پایان دهد و دوم این که اولین جام دوره جدید او در چلسی هم باشد. تاتنهام در لیگ برتر 16 امتیاز از چلسی کمتر دارد اما قطعا جدال ومبلی برای هر دو تیم نفس گیر خواهد بود.

چلسی آخرین بار با پیروزی 2-1 مقابل آرسنال در کاردیف ولز قهرمان جام اتحادیه شد و تاتنهام آخرین بار سال 2008 با پیروزی 2-1 مقابل همین چلسی فاتح این جام شد. باید منتظر ماند و دید آیا تاتنهام توان تکرار نتیجه درخشان وایت هارت لین را دارد یا چلسی با تجربه تر فاتح این فینال جداب خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir