پارما ورشکست شد
دادگاه ایتالیا باشگاه پارما را ورشکست اعلام کرد.

پارما تیمی بزرگ و صاحب نام در فوتبال ایتالیا بود که توانست بازیکنان بزرگی همچون "جی جی بوفون" ، "لیلیان تورام"، "فابیو کاناوارو"، "خوآن سباستین ورون" و "هرنان کرسبو" را به فوتبال جهان معرفی کند و به افتخارات زیادی دست یابد، اما اوضاع در این فصل برای باشگاه قدیمی پارما بسیار بحرانی بوده است و این تیم از 25 دیدار خود تنها 12 امتیاز کسب کرده و در قعر جدول قرار گرفته است و دو هفته است که در لیگ ایتالیا بازی هم نمی‌کند.

چند هفته‌ پس از دستگیری رییس باشگاه پارما به دلیل پولشویی دادگاهی در این کشور این باشگاه را ورشکست اعلام کرد و اعلام کرد در صورتی که پارما نتواند در ادامه فصل برای لیگ ایتالیا بازی کند تمام بازی‌های این تیم سه بر صفر به سود حریفانش خواهد شد.

باشگاه پارما بیش از 213 میلیون یورو بدهی دارد و مالک و دست اندرکاران این باشگاه بارها اعلام کرده‌اند که نمی توانند این مقدار بدهی را بپردازند. در حال حاضر "مانتی"، مالک باشگاه پارما در زندان به سر می‌برد و هیچ مسئولی در باشگاه حضور ندارد.

این دادگاه در پارما "آنجلو آندا" را موقت به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب کرد تا بتواند اوضاع را در این باشگاه بحرانی سر و سامان ببخشد. پارما در سری B در فصل آینده با مالک جدید مدیریت خواهد شد.

همچنین 19 باشگاه دیگر ایتالیایی ضمن همدردی با باشگاه پارما از پرداخت وام بلند مدت برای پرداخت بدهی خبر داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir