نامزدهای بهترین بازیکن لیگ انگلیس
5 نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن لیگ انگلیس معرفی شدند و روزنامه دیلی میل نیز به معرفی آنها پرداخته است.

لیگ برتر انگلیس به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و همه منتظر هستند تا طبق روال همیشه بهترین بازیکن فصل و بهترین جوان این فصل لیگ برتر معرفی شود. با توجه به نزدیکی تا پایان این رقابت‌ها، روزنامه دیلی میل به معرفی 5 نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال جزیره پرداخته است.

ادن هازارد (بلژیک - چلسی)

"ادن هازارد" دو سال است که نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر می شود ولی هر دو بار دستش از رسیدن به این عنوان باارزش بازمانده است. او یک بار در رقابت با "گرت بیل" و یکبار نیز در رقابت با "لوئیس سوارس" شکست خورد و حالا در سومین تلاش شانس زیادی برای دریافت عنوان بهترین بازیکن لیگ جزیره دارد. این فصل، فصل "هازارد" در فوتبال انگلیس بوده است و درخشش خوب این بازیکن جوان باعث شده است تا افت بقیه بازیکنان چلسی دیده نشود. او در دو بازی اخیر چلسی برابر هال سیتی و استوک سیتی به تنهایی تیمش را به پیروزی‌های باارزش رساند تا آبی‌های لندنی گام بلندی برای قهرمانی در لیگ برتر این فصل بردارند.

"هازارد" البته فصل گذشته به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ برتر شناخته شد و از سوی هواداران چلسی هم عنوان بهترین بازیکن فصل را کسب کرد. این فصل ممکن است "هازارد" هر دو جایزه فصل یعنی بهترین بازیکن و بهترین بازیکن جوان را به خود اختصاص دهد. او این فصل با 12 گل و 7 پاس گل تا اینجای فصل نقش مهمی در صدرنشینی تیمش داشته است. "هازارد" البته بیشتر در خدمت تیم است و برخلاف "مسی" و "رونالدو" کمتر به سمت دروازه شوت می‌زند. تکنیک و بازی سازی این بازیکن در پست هافبک کناری سبب شده است تا "هازارد" به یکی از خطرناک ترین بازیکنان لیگ برتر تبدیل شود. او در دو فصل اخیر بیشترین دریبل را در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است و در اروپا نیز پشت سر "لیونل مسی" با اختلاف ناچیز در رده دوم قرار گرفته است.

آلکسیس سانچس (آرسنال)

این بازیکن شیلیایی در این فصل درخشش خوبی با پیراهن توپچی‌های لندنی از خود نشان داد. وقتی آرسنال این بازیکن را از بارسلونا به خدمت گرفت، ابتندا شک و شبهات زیادی درباره توانایی او به گوش رسید چرا که آرسنال بازیکنان زیادی در پست "سانچس" داشت ولی رفته رفته این بازیکن شیلیایی ارزش‌های خود را به رخ کشید و نام خودش را به عنوان یکی از نامزدهای دریافت عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر بر سر زبان‌ها انداخت. او شروع چندان خوبی با آرسنال نداشت ولی از اوایل نیم فصل نخست فرم خوب خود را بدست آورد. او تا اینجای فصل 14 گل برای آرسنال ثبت کرده است و 8 پاس گل نیز برای هم تیمی‌های خود فراهم کرده و باعث شده آرسنال فعلا در رده دوم لیگ برتر قرار گیرد. این بازیکن 26 ساله که همکاری خوبی با "مسوت اوزیل" در زمین دارد یک تنه در نیم فصل دوم آرسنال را به رده های بالای جدول کشاند.

داوید دخیا (منچستریونایتد)

در طول تاریخ لیگ انگلیس تنها دو دروازه‌بان این افتخار را داشتند تا به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انتخاب شوند. اولی "پت جنینگز" دروازه‌بان بزرگ انگلیسی‌ها در سال 1976 بود و دیگری "پیتر شیلتون" دیگر دروازه‌بان بزرگ انگلیسی‌ها در سال 1978 که به این عنوان رسیدند. "داوید دخیا" اکنون یکی دیگر از نامزدهای دریافت عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر است هر چند شانس او کم به نظر می‌رسد. او در خیلی از باز‌های یونایتد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دروازه تیمش را نجات داد. او قطعا بالاتر از "تیبو کورتوآ" و "جو هارت" بهترین دروازه‌بان جزیره در این فصل بود ولی بعید است بتواند بهترین بازیکن این لیگ شود. از سال 1992 که لیگ برتر جایگزین لیگ انگلیس شد، هیچ دروازه‌بانی نتوانسته است این عنوان را به خود اختصاص دهد. آن هم در شرایطی که دروزاه‌بانانی بزرگ نظیر "پیتر اشمایکل"، "دیوید سیمن"، "پتر چک"، "دیوید جیمز" و "رینا" در این لیگ دروازه‌بانی کردند. شاید اگر "دخیا" در این فصل نبود منچستریونایتد نمی‌توانست در بین تیم‌های بالای جدول قرار گیرد. نمایش او برابر اورتون بهترین نمایش "دخیا" در این فصل بود؛ جایی که به اولین دروازه‌بانی تبدیل شد که پنالتی "لیتون بینز" را دریافت کرده است. او برابر ساوتهمپتون و چلسی نیز درخشید.

هری کین (تاتنهام)

اگر انگلیسی‌ها بخواهند در زمینه انتخاب بهترین بازیکن جزیره تعصب به خرج دهند، قطعا "هری کین" را به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب خواهند کرد. او در حال حاضر با 19 گل زده در کنار "دیگو کاستا" به عنوان بهترین بازیکن لیگ انگلیس شناخته شده است. او نه تنها نامزد عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر شده است، بلکه نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن جوان نیز شده است. او با بازی‌های خوب خود در این فصل به تیم ملی انگلیس نیز راه یافت و فقط 70 ثانیه طول کشید تا اولین گل ملی خود را برای سه شیرها به ثمر برساند. نمایش بسیار خوب "هری کین" جوان باعث شده تا خلأ "گرت بیل" در تاتنهام پر شود و خیلی از تیم‌های بزرگ برای به خدمت گرفتن او دست به کار شوند. "مائوریسیو پوچتینو" سرمربی آرژانتینی تاتننهام فصل را با "آدبایور" و "سولدادو" به عنوان مهاجم آغاز کرد ولی درخشش "هری کین" در لیگ اروپا باعث شد تا این بازیکن به ترکیب تیمش در لیگ برتر اضافه شود.

دیگو کاستا (چلسی)

آخرین نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن لیگ انگلیس "دیگو کاستا" مهاجم بداخلاق آبی‌های لندن است. شاید اگر مصدومیت‌ها و محرومیت‌های "کاستا" نبود، الان این بازیکن بیش از 19 گل برای تیمش در لیگ برتر به ثمر رسانده بود ولی همین تعداد گل برای رساندن "کاستا" به صدر جدول گلزنان جزیره کافی بوده است. چلسی در دو فصل گذشته نیاز شدیدی به یک مهاجم گلزن داشت و نبود بازیکنی مثل "کاستا" در ترکیب این تیم باعث شده بود ثبات از چلسی فاصله بگیرد. او فصل را خیلی خوب با چلسی شروع کرد و در 4 بازی موفق شد 7 گل به ثمر برساند. او 3 پاس گل نیز برای هم تیمی‌هایش فراهم کرده است. هر چند محرومیت‌ها و مصدومیت همسترینگ او به سبب اصرار برای بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا زمانی که در آتلتیکومادرید بود باعث شد تا "کاستا" بازی‌های زیادی را از دست بدهد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir