شکست بایرن و پیروزی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا
پورتو و بارسلونا با برتری مشابه 3 بر یک برابر حریفان خود در لیگ قهرمانان اروپا امیدشان را برای صعود به مرحله بعد بیشتر کردند.

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار به پایان رسید که در یکی از دیدارهای برگزار شده بایرن مونیخ در حالی در خانه پورتو به میدان رفت که چند بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت ولی هنوز 2 دقیقه از زمان بازی نگذشته بود که "مانوئل نویر" روی مهاجم پورتو خطا کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد که "ریکاردو کوارشما" توانست برخلاف جهش دروازه بان گلزنی کند و تیمش را پیش بیندازد. در ادامه کار برای بایرن سخت تر هم شد. اشتباه مرگبار "دانته" در خط دفاع باعث شد تا "کوارشما" خود و تیمش را دو گله کند و شوک بزرگی به بایرن وارد کند.

در ادامه بایرن کمی به خود آمد و توانست یکی از گل های خورده را جبران کند. پاس "ژروم بواتنگ" به دهانه دروازه را "تیاگو آلکانترا" به گل تیمش تبدیل کرد تا این بازیکن اسپانیایی اولین گل خود را در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند و نیمه نخست با برتری 2 بر یک میزبان به پایان رسید.

پورتو در نیمه دوم دست از تلاش نکشید و توانست کار بایرن را سخت تر کند تا اینکه "جکسون مارتینز" مهاجم گلزن تیم پرتغالی در دقیقه 65 به زیبایی گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا این دیدار با برتری 3 بر یک پورتو به پایان برسد و یک شگفتی در مرحله یک چهارم نهایی ثبت شود.

در دیگر دیدار بارسلونا در خانه پاری سن ژرمن به میدان رفت و در حالی که "زلاتان ابراهیموویچ"، "تیاگو موتا" و "داوید لوئیز" به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب بودند بازی شروع شد ولی این بارسایی ها بودند که رفته رفته توپ و میدان را در اختیار گرفتند. پس از آنکه "مسی" توپ را به دیرک دروازه کوبید، تیم مهمان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد و توانست به گل هم برسد.

همکاری "مسی" و "نیمار" باعث شد تا بازیکن برزیلی گلزنی کند و دروازه "سیریگو" را باز کند. در ادامه مصدومیت "تیاگو سیلوا" شرایط را برای پاری سن ژرمن سخت کرد تا این بازیکن از میدان خارج شود و "داوید لوئیز" به میدان بیایید. در این نیمه "ادینسون کاوانی" در شبی که عملکرد ضعیفی داشت نتوانست دروازه بارسلونا را باز کند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر بارسا به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز در حالی که تیم فرانسوی برای زدن گل تساوی پیش آمده بود، "لوئیس سوآرس" با حرکت زیبای خود دروازه پی اس جی را برای بار دوم باز کرد تا کار برای بارسا برای بازی برگشت راحت شود، این پایان کار نبود و "سوآرس" با زدن گل دوم خود و گل سوم تیمش درخشید. چند دقیقه بعد "جرمی متئو" که به تازگی به میدان رفته بود به اشتباه دروازه تیم خودی را گشود تا اندک امیدی برای تیم فرانسوی زنده شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir