چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد
چلسی 3 هفته قبل از پایان لیگ برتر قهرمانی اش را قطعی کرد.

هفته سی و پنجم لیگ برتر با برگزاری یک دیدار ادامه یافت که در آن دو تیم چلسی و کریستال‌پالاس در ورزشگاه استمفوردبریج برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان "مورینیو" به پایان رسید تا چلسی قهرمان زودرس لیگ برتر شود.

"مورینیو" در این دیدار هم "دیگو کاستای" گلزن را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت تا از "دروگبای" 37 ساله در نوک خط حمله خود استفاده کند و به همین خاطر تا حدودی ریتم بازی چلسی در نیمه نخست کند بود. دو تیم در این نیمه صاحب موقعیت جدی نشدند تا اینکه "ادن هازارد" بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر با حرکت انفرادی خود در دقیقه 41 یک پنالتی برای تیمش گرفت و توانست گلزنی کند.

"هازارد" این پنالتی را به دستان دروازه‌بان حریف کوبید و در برگشت با ضربه سر گلزنی کرد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر چلسی به پایان برسد.

در نیمه دوم "یان اوبی‌میکل" به جای "خوآن کوادرادو" کلمبیایی به میدان آمد تا میانه میدان چلسی قوی‌تر شود و اجازه ضدحمله را به بازیکنان حریف ندهد. در این نیمه بازی دو تیم کند شد و بازی بیشتر در میانه میدان به صورت درگیرانه ادامه یافت. البته "ویلیان" و "دروگبا" دو فرصت گلزنی را در این نیمه از دست دادند تا این دیدار با برتری یک بر صفر چلسی به پایان برسد تا "مورینیو" پس از فتح جام اتحادیه، لیگ برتر را نیز در این فصل کسب کند.

به این ترتیب چلسی برای پنجمین بار قهرمان لیگ انگلیس و برای چهارمین بار فاتح لیگ برتر شد. از این تعداد قهرمانی 3 قهرمانی با "ژوزه مورینیو" بدست آمده است که نشان از جایگاه "مورینیو" بین هواداران چلسی دارد.

این قهرمانی چلسی با یک رکوردشکنی نیز همراه بود. برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر یک تیم موفق شد از هفته اول تا هفته آخر در صدر جدول این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

با این نتیجه 3 بازی آخر چلسی در لیگ برتر تشریفاتی شد. این تیم باید هفته آینده برابر لیورپولی به میدان برود که به دنبال سهمیه اروپا است، سپس برابر وست‌برومویچ به میدان می رود و در آخرین دیدار فصل خود نیز از ساندرلند پذیرایی خواهد کرد.

*** قهرمانی های چلسی

1955: لیگ انگلیس با کسب 52 امتیاز

2005: لیگ برتر با کسب 95 امتیاز (رکورد)

2006: لیگ برتر با کسب 91 امتیاز

2010: لیگ برتر با کسب 86 امتیاز

2015: لیگ برتر تا اینجا 83 امتیاز


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir