نخستین دوئل یوونتوس با رئال مادرید
یوونتوس و رئال مادرید با 20 حضور در فینال‌های اروپایی از تجربه کافی برای حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بهره‌مند هستند.

اولین دیدار از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در تورین برگزار خواهد شد و در آن دو تیم یوونتوس و رئال مادرید دیدار رفت خود را برگزار خواهند کرد. آخرین باری که این دو تیم برابر هم قرار گرفتند در دور گروهی سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا بود؛ جایی که رئال مادرید در خانه با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و در تورین به تساوی 2 بر 2 تن داد.

هر دو گل رئال مادرید را در بازی رفت "کریستیانو رونالدو" وارد دروازه "بوفون" کرد و "کیه‌لینی" تک گل تیم ایتالیایی را به ثمر رساند. در دیدار تورین نیز "گرت بیل" و "رونالدو" برای رئال گلزنی کردند و "یورنته" و "ویدال" نیز گل‌های یووه را به ثمر رساندند.

این دو تیم یک بار نیز در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر هم قرار گرفتند که رئال مادرید با هدایت "یوپ هاینکس" موفق شد یوونتوس "مارچلو لیپی" را با گل "پردراگ میاتویچ" شکست دهد.

دو تیم تاکنون 16 بار برابر هم به میدان رفتند که بازی‌های خانگی نقش مهمی در برتری این دو تیم داشته است. یوونتوس در خانه به 5 برد، یک تساوی و یک شکست رسیده است و رئال مادرید نیز در خانه برابر یوونتوس به 5 برد و 2 شکست دست یافته است.

دو تیم در سال 2008 نیز در مرحله گروهی برابر هم به میدان رفتند که یوونتوس به لطف هنرنمایی "دل‌پیرو" موفق شد در هر دو دیدار رفت و برگشت پیروز شود. "دل پیرو" در مجموع این دو دیدار 3 بار دروازه رئال مادرید را باز کرد.

یوونتوس در 12 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا که در خانه برگزار کرده، شکست نخورده است و این فصل در 5 دیدار خانگی خود به 4 برد و یک تساوی رسیده است. از جمله بردهای قابل توجه یووه در سال جاری برتری برابر دورتموند و موناکو بوده است.

آنها در مجموع از 17 دیداری که در ورزشگاه جدید خود در تورین برگزار کردند تنها در یک بازی طعم شکست را چشیده و 6 بار نیز به تساوی رسیدند و در 10 دیدار پیروز از زمین بیرون آمدند.

یوونتوس تاکنون 10 بار در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته است که 7 بار را به سلامت از این مرحله عبور کرده و به فینال رسیده است. از این 7 بار آنها به دو قهرمانی رسیدند.

آنها سال 2003 رئال مادرید را حذف کردند و به فینال لیگ قهرمانان رسیدند ولی در دیدار نهایی مغلوب میلان شدند که هدایتش را "آنچلوتی" برعهده داشت. آن دیدار در پنالتی به سود میلان به پایان رسید.

در طرف مقابل رئال مادرید در 444 دقیقه از بازی‌های خارج از خانه خود در این فصل گل نخورده است. آخرین بار لودوگراتس توانست دروازه رئال را باز کند. آنها 8 دیدار از یازده دیدار اخیر خارج از خانه خود را با برتری پشت سر گذاشتند. 2 بار به تساوی رسیده و یک بار نیز شکست خوردند. آخرین باخت آنها برابر دورتموند بود که 2 بر صفر مغلوب این تیم آلمانی در آلمان شدند ولی در اسپانیا با 3 گل به برتری رسیدند.

رئال مادرید در 7 سفر قبلی خود به ایتالیا نتوانسته است به موفقیت برسد. آخرین بار آنها موفق شدند در سال 2004 رم را در المپیک رم شکست دهند و پس از آن هرگز برابر یک تیم ایتالیایی در این کشور برنده نبودند.

فصل گذشته رئال مادرید برای چهارمین بار پیاپی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حاضر بود و بایرن را 5 بر صفر در مجموع شکست داد و به فینال رفت و توانست در سیزدهمین حضورش در فینال دهمین قهرمانی خود را به دست آورد.

آمار و ارقام

کارلو آنچلوتی از سال 1999 تا 2001 هدایت یوونتوس را برعهده داشت و نتایج نسبتا خوبی نیز با این تیم گرفت.

حضور "آلوارو موراتا" در یوونتوس که بازیکن سابق رئال مادرید بوده است از تقابل های جالب این دیدار خواهد بود. "یورنته" دیگر مهاجم یووه نیز که قبلا در بیلبائو بازی کرده است 5 بار سابقه گلزنی به رئال را داشته است.

"زین الدین زیدان" یکی از مربیان فعلی رئال مادرید نیز یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ یووه بوده و با این تیم به افتخارات زیادی رسیده است.

"پاتریس اورا"، "کارلوس توس" و "کریستیانو رونالدو" که سه شنبه شب مقابل هم بازی خواهند کرد، روزگاری در منچستریونایتد با هم هم تیمی بودند.

یوونتوس 4 روز پس از قطعی کردن حضورش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان پس از 20 سال برابر تورینو در شهرآورد تورین باخت. آنها البته با برتری برابر سامپدوریا قهرمانی خودشان را در لیگ ایتالیا قطعی کردند. آن باخت پانصدمین شکست یووه در لیگ ایتالیا بود. تورینی‌ها برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ ایتالیا شدند.

"مارسلو" پس از یک جلسه محرومیت برابر آتلتیکومادرید در این دیدار تیمش را همراهی خواهد کرد.

رئال مادرید پس از ال‌کلاسیکو 9 بازی برگزار کرده و در این بازی ها بی‌شکست بوده است.

"کریستیانو رونالدو" این فصل 42 گل برای تیمش به ثمر رسانده است که 2 گل از "مسی" بیشتر است.

"لوکا مودریچ" غایب بزرگ این دیدار است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir