خداحافظی لیورپول با سهمیه لیگ قهرمانان
دیدار دو تیم چلسی و لیورپول با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا سهمیه لیگ قهرمانان برای لیورپول از دست برود.

دو تیم چلسی و لیورپول در هفته سی و ششم لیگ برتر در ورزشگاه استمفوردبریج برابر هم به میدان رفتند. در این دیدار که چلسی قهرمانی خود را قطعی شده دیده بود، از چند بازیکن جوان خود از جمله "لوفتوس چیک" استفاده کرد.

ارسال کرنر "سسک فابرگاس" از سمت راست که هجدهمین پاس گل فصل خود را ثبت کرد، با ضربه سر کاپیتان آبی‌ها درون دروازه "مینیوله" قرار گرفت. "فابرگاس" با این پاس گل، رکورد بیشترین پاس گل یک بازیکن در لیگ برتر را شکست. این گل همچنین سی و نهمین گل "جان تری" در تاریخ لیگ برتر بود و باعث شد "تری" به گلزن‌ترین مدافع تاریخ لیگ برتر تبدیل شود.

بعد از این گل، لیورپول حملات خود را آغاز کرد و موقعیت‌هایی توسط "کوتینیو" و "جانسن" ایجاد کرد اما شاگردان "مورینیو" بازی را به خوبی کنترل و آرام کردند تا روند بازی، کسل‌کننده دنبال شود. در دقیقه 35 نیز "زوما" به دلیل مصدومیت جای خود را به "کیهیل" داد. در حالی که به نظر می‌رسید آبی‌ها برنده به رختکن بروند، "استیون جرارد" با ضربه سر موفق شد در دقیقه 44 دروازه "کورتوا" را باز و حساب کار را 1-1 کند.

بازیکنان چلسی قبل از این دیدار چهار روز استراحت کردند و تقریبا بازی را جدی نگرفته بودند و روی گل نیز مشخص بود که "گری کیهیل" تلاش خاصی برای گرفتن "جرارد" نکرده است.

نیمه دوم را لیورپولی‌ها بهتر و با انگیزه‌تر آغاز کردند. در همان ابتدا "لالانا" با حرکت تماشایی خود توپ را به "کوتینیو" رساند اما ضربه دقیق وی با کمترین اختلاف ممکن از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه، بازیکنان چلسی در چند ضد حمله و روی فرارهای "لوک رمی" شانس‌های ایده‌آلی برای گلزنی ایجاد کردند.

در ادامه "راجرز"، "جرارد" را از زمین بیرون کشید که با تشویق "مورینیو" و هواداران استمفوردبریج روبرو شد. در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا سهمیه انگلیس برای لیگ قهرمانان تکمیل شود و لیورپول دیگر شانسی برای کسب سهمیه نداشته باشد.

در دیگر دیدار منچسترسیتی موفق شد با هت‌تریک "سرخیو آگوئرو" با نتیجه 6 بر صفر کوئینزپارک را شکست دهد و سقوط این تیم را به دسته پایین‌تر قطعی کند. در این دیدار اما منچسترسیتی خیلی سریع بازی را در اختیار خود گرفت؛ سیتیزن‌ها خیلی سریع موفق شدند توسط "سرخیو آگوئرو"، مهاجم آرژانتینی خود به گل برسند. در ادامه، "کولاروف" موفق شد روی ضربه ایستگاهی، گل دوم تیمش را به ثمر برساند و نیمه نخست با برتری 2 بر صفر سیتی به پایان برسد.

در نیمه دوم، "سرخیو آگوئرو" بود که موفق شد گل دوم خود را به ثمر برساند. او با یک فرار فوق‌العاده و یک ضربه تمام‌کننده، موفق شد دومین گل خود را در این بازی به ثمر برساند. پس از این گل نیز حملات سیتی ادامه پیدا کرد و 15 دقیقه بعد، "سرخیو آگوئرو" موفق شد از روی نقطه پنالتی، هت‌تریک کند و اختلاف را به چهار گل برساند. دقایقی از این گل نگذشته بود که "جیمز میلنر" موفق شد روی پاس "سرخیو آگوئرو" گل پنجم منچسترسیتی را به ثمر برساند.

در دقیقه 90 نیز "داوید سیلوا" تیر خلاص را شلیک کرد تا این دیدار با برتری 6 بر صفر سیتی به پایان برسد. در تنها دیدار باقی‌مانده این هفته، آرسنال باید در زمین سوانزی به میدان برود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir