قهرمانی اتلتیکو بیلبائو در سوپرجام اسپانیا
تیم فوتبال اتلتیکو بیلبائو با برتری برابر بارسلونا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، فاتح سوپرجام اسپانیا شد.

بارسلونا(Barcelona) و بیلبائو(Athletic Bilbao) در دیدار برگشت سوپرجام اسپانیا برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا تیم بیلبائو فاتح این دیدار شود. تیم فوتبال بارسلونا برای جبران شکست سنگین 4 - 0 دیدار رفت در سوپرکاپ اسپانیا در استادیوم پر از تماشاگر نیوکمپ در حضور ویسنته دل بوسکه() سرمربی اسپانیا به مصاف تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو رفتند.

بازی را مطابق انتظار آبی اناری‌ها با حمایت تماشاگران خود هجومی آغاز کرده و در همان ابتدا با ضربه پای راست پیکه(Gerard Piqué) تیرک افقی دروازه ایرایزوز(Gorka Iraizoz) را به لزره انداختند، اما پس از این صحنه بیلبائو با پشت سر گذاشتن فشار اولیه بارسا به خود آمد و توانست با دفاع منسجم خود راه را بر روی آبی اناری‌ها ببندد. اتفاقی که تا واپسین ثانیه‌های نیمه نخست پا برجا بود و تنها حرکت و همکاری سوارس(Luis Suárez) و مسی(Lionel Messi) باعث شد تا او گلزنی کند و هیجان را به بازی برگرداند. سانتر راکیتیچ(Ivan Rakitić) و کنترل سینه سوارس را لئو مسی با بغل‌پای چپ تمام‌کننده خود به گل نخست بازی تبدیل کرد. هر چند گلر بیلبائو حاضر نبود توپ را به بارسایی‌ها بدهد و یک دقیقه زمان بازی را گرفت و داور هم به او کارت نداد. نیمه نخست با برتری یک بر صفر بارسلونا به پایان رسید.

نیمه دوم را نیز بارسا بهتر آغاز کرده و چند شانس نصفه و نیمه گلزنی به وجود آورد، اما اخراج عجیب پیکه در دقیقه 57 که پس از اعتراض به یک تصمیم داور با کارت قرمز مستقیم رو به رو شد عملا کار بارسا را تمام کرد و انگیزه این تیم را کشت. اتفاقی که به وضوح در چند صحنه مشخص بود و سرانجام پس از بی‌دقتی‌های پیاپی بازیکنان بیلبائو در خط حمله سرانجام منجر به فرو ریختن دروازه بارسا شد تا بازی در دقایق پایانی کاملا از تب و تاب افتاده و تنها اتفاق ممکن اخراج مستقیم کیکه سولا(Enrique Sola) در دقیقه 89 به علت خطای شدید بر روی ماسکرانو(Javier Mascherano) باشد.

اشتباه عجیب مدافعان بارسا در آفسایدگیری و دنبال نکردن مناسب بازی از جانب آن‌ها باعث شد تا آدوریز(Aritz Aduriz) پس از ضربه ضعیف خود در ریباند به آسانی دروازه خالی بارسا را باز کند و این دیدار با تساوی 1 - 1 و در مجموع با برتری پنج بر یک بیلبائو به پایان برسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir