لیست اولیه نامزدهای توپ طلای 2015 اعلام شدند
دو نشریه معتبر گاترتا دلو اسپورت و موندو دپورتیوو، اسامی 59 بازیکن مطرح فوتبال دنیا که برای فتح توپ طلای سال 2015 با یکدیگر رقابت خواهند کرد را منتشر کردند.

بر این اساس، تیم های بارسلونا(Barcelona) و رئال مادرید(Real Madrid)، هرکدام با داشتن 7 بازیکن در این لیست، بیشترین سهمیه را در میان تیم های دیگر اروپایی دارند. کریم بنزما(Karim Benzema)، رونالدو(Cristiano Ronaldo)، گرت بیل(Gareth Bale)، راموس(Sergio Ramos)، مودریچ(Luka Modrić)، کروس(Toni Kroos) و خامس(James Rodríguez) از رئال مادرید و مسی(Lionel Messi)، نیمار(Neymar)، براوو(Claudio Bravo)، ماسچرانو(Javier Mascherano)، اینیستا(Andrés Iniesta)، راکیتیچ(Ivan Rakitić) و سوارز(Luis Suárez) از بارسلونا در این لیست 59 نفره قرار دارند.

اتلتیکو(Atlético Madrid) نیز با داشتن دو سهمیه، گریزمان(Antoine Griezmann) و جکسون مارتینز(Jackson Martínez)، دیگر تیم اسپانیایی دارای سهمیه در این لیست است. دیگو کاستا(Diego Costa)، موراتا(Álvaro Morata) و دخیا(David de Gea) نیز دیگر اسپانیایی های این لیست هستند که برای چلسی(Chelsea)، یوونتوس(Juventus) و منچستریونایتد(Manchester United) بازی می کنند.

از دیگر چهره های سرشناس این فهرست اولیه می توان به لواندوفسکی(Robert Lewandowski)، توماس مولر(Thomas Müller)، آلابا(David Alaba)، پیرلو(Andrea Pirlo)، پوگبا(Paul Pogba)، اوتامندی(Nicolás Otamendi)، یحیی توره(Yaya Touré)، الکسیس سانچس(Alexis Sánchez)، جیوانی دو سانتوس(Giovani dos Santos) و توز(Carlos Tevez) اشاره کرد. پیش بینی می شود که امسال هم رقابت اصلی بر سر مسی و رونالدو باشد. توپ طلا روز 21 دی ماه به برنده نهایی اختصاص خواهد یافت.

غیبت چهره هایی چون بوفون(Gianluigi Buffon)، پیکه(Gerard Piqué)، دی ماریا(Ángel Di María)، داوید سیلوا(David Silva) و بوسکتس(Sergio Busquets) در این لیست، در نوع خود جالب توجه است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com