بارسلونا در لیگ فرانسه!
نخست وزیر فرانسه از حضور بارسلونا در لیگ فرانسه بعد از استقلال کاتالونیا استقبال کرد.

ایالت کاتالونیا هیچ وقت تا این اندازه به جدایی از اسپانیا نزدیک نبوده و در آستانه کسب استقلال است. اتفاقی که البته برای تیم بزرگی چون بارسلونا(Barcelona) که در شهر کاتالونیا است می تواند سرنوشت متفاوتی را رقم بزند. با توجه به این که بعید است تا لیگی جداگونه در کاتالونیا تشکیل شود و بارسلونا در این لیگ بازی کند، احتمال پیوستن بارسا به لیگ فرانسه قوت گرفته است.

در واقع همانطور که موناکو در لیگ فرانسه بازی می‌کند بارسلونا نیز می‌تواند در این لیگ بازی کند. مانوئل والس(Manuel Valls) نخست وزیر فرانسه درباره احتمال حضور بارسلونا در لیگ فرانسه بعد از جدایی از اسپانیا گفت: این اتفاق جدیدی نخواهد بود. همانطور که موناکو در لیگ فرانسه بازی می‌کند، بارسلونا نیز می‌تواند به دلیل نزدیکی کاتالونیا با فرانسه در این لیگ حضور داشته باشد.

نخست وزیر فرانسه در ادامه گفت: من از بچگی هوادار بارسلونا بودم و مدت‌هاست این تیم را دنبال می‌کنم چرا که بارسلونا تیمی است که تنها به هدف فوتبالی فکر نمی کند و به فکر اهداف سیاسی در کنار فوتبال نیز هست. خیلی از مردم فرانسه نیز اینطور هستند و علاقه زیادی به بارسلونا دارند و بارسلونا قطعا هواداران زیادی در کشور فرانسه در کنار مردم کاتالونیا خواهد داشت.

در صورتی که بارسلونا همراه ایالت کاتالونیا از اسپانیا جدا شود، دیدار ال کلاسیکو در لالیگا نیز از بین خواهد رفت. بارسلونا و اسپانیول(Espanyol) دو تیم کاتالونیا در لیگ اسپانیا هستند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir