داور ال‌کلاسیکو مشخص شد
داور دیدار تیم‌های ر‌ئال‌ ماد‌رید و بارسلونا مشخص شد.

قضاوت ال کلاسیکو شنبه هفته‌ آینده برعهده 'فرناندس بوربالان' قرار گرفت. در حالی که بوربالان محبوبیت بیشتری نسبت به دیگران دارد اما کمیته‌ داوران برای این بازی سه نفر را در نظر داشت و سرانجام بوربالان را انتخاب شد. یکی از کاندیدها 'میتو لائوس' بود که دیدار دوستانه فرانسه و آلمان را در جمعه شب غم انگیز پاریس قضاوت کرد.

فرناندس دیدار برگشت ال کلاسیکوی فصل 12 – 2011 را داوری کرد و بارسلونا(Barcelona) تحت هدایت پپ گواردیولا(Pep Guardiola) سه بر یک برابر ر‌ئال‌ ماد‌رید(Real Madrid) پیروز شد. بوربالان تاکنون 28 بازی در لالیگا برای بارسلونا سوت زده است که آبی اناری‌ها 24 بار پیروز شدند و چهار مرتبه شکست خوردند. او تاکنون دو بازیکن بارسلونا را اخراج کرده و پنج بار به نفع تیم کاتالانی پنا‌لتی‌ گرفته است.

در مقابل، در 28 دیداری که برای ر‌ئال‌ ماد‌رید قضاوت کرده است، تیم مادریدی 17 بار پیروز، 6 بار مساوی و پنج بار شکست خورده است. او سه بازیکن از ر‌ئال‌ ماد‌رید را اخراج کرد و پنج پنا‌لتی‌ به نفع این تیم گرفته است.

بوربالان شنبه هفته‌ آینده سومین ال‌کلاسیکوی خود را قضاوت خواهد کرد. اولین قضاوت او در ال‌کلاسیکو جنجال برانگیز بود. سوپر کاپ 2011 اسپانیا بود که بوربالان آن را قضاوت کرد. در این بازی، ژوزه مورینیو(José Mourinho) انگشتانش را داخل چشم تیتو ویلانووا(Tito Vilanova) سرمربی فقید بارسلونا کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir