شکست آلکمار و دورتموند در لیگ اروپا
تاتنهام موفق شد به یک برد خارج از خانه برابر قره باغ دست یابد و تیم های دورتموند و آلکمار نیز برابر حریفان خود شکست خوردند.

در ادامه رقابت های لیگ اروپا چند بازی برگزار شد که در یکی از دیدارها بروسیا دورتموند(Borussia Dortmund) که صعودش به مرحله بعد قطعی شده بود، مقابل کراسنودار(Krasnodar) با گل دقیقه 2 مامائف(Pavel Mamayev) شکست خورد. کراسنودار هم با این پیروزی 10 امتیازی شد و صعودش به مرحله بعد را قطعی کرد. در این بازی توماس توخل(Thomas Tuchel) که تیمش از قبل صعودش قطعی شده بود به چند بازیکن خود از جمله رویس(Marco Reus) و اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) استراحت داده بود. در این بازی تیم میزبان خیلی زود و در دقیقه 2 توسط مامیف و از روی نقطه پنالتی موفق به باز کردن دروازه وایدنفلر(Roman Weidenfeller) شدند.

نماینده فوتبال ایتالیا یعنی فیورنتینا(Fiorentina) نیز در یک بازی جذاب به تساوی 2-2 مقابل بازل(Basel) دست یافت. در این دیدار فدریکو برناردسکی(Federico Bernardeschi) در دقیقه 23، ستاره جوان 'ویولا' گل اول فیورنتینا را به ثمر رساند. در دقیقه 26 فاکوندو رونکالیا(Facundo Roncaglia) با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد تا فیورنتینا ده نفره شود و شانس این تیم برای برد در این دیدار کاهش یابد. سه دقیقه بعد بازهم برناردسکی گلزنی کرد و فیورنتینا را دو بر صفر پیش انداخت. در دقیقه 40، 'مارک سوچی' مدافع پیش تاخته بازل گل زد و حساب کار را دو بر یک کرد.

در دقیقه 45 میلان بادلج(Milan Badelj) و گونزالو(Gonzalo Javier Rodríguez) از فیورنتینا و 'مارک یانکو' از بازل کارت زرد گرفتند. در دقیقه 75 'محمد الننی' هافبک مصری بازل کار را به تساوی کشاند تا این بازی حساس با نتیجه مساوی به پایان برسد.بازل و فیورنتینا با 10 و 7 امتیاز در رتبه اول و دوم قرار دارند و لخ پوزنان(Lech Poznan) و بلننسس(Belenenses) با 5 امتیاز از شانس اندکی برای صعود برخوردارند.

تاتنهام(Tottenham Hotspur) نیز که یکشنبه باید در دیداری حساس در دربی لندن برابر چلسی(Chelsea) به میدان برود موفق شد با گلزنی هری کین(Harry Kane) مهاجم تیم ملی انگلیس در دقیقه 78 قره باق(Qarabag) را شکست دهد و به یک برد خارج از خانه دلچسب دست یابد.

لاتزیو(Lazio) دیگر نماینده ایتالیا در لیگ اروپا هم موفق شد با نتیجه 3-1 دنیپرو(FK Dnipro) اوکراین را شکست دهد تا صعودش را به عنوان تیم نخست قطعی کند. در این دیدار ابتدا آنتونیو کاندروا(Antonio Candreva) در دقیقه 4 روی پاس مارکو پارولو(Marco Parolo) موفق شد گل اول میزبان را به ثمر رساند. برونو گاما(Bruno Gama) در دقیقه 65 گل تساوی بازی را برای دنیپرو به ثمر رساند، اما تنها سه دقیقه بعد مارکو پارولو روی پاس ریکاردو کیشنا(Ricardo Kishna)، گل دوم لاتزیو را به ثمر رساند و سپس نوبت فیلیپ جورجویچ(Filip Đorđević) رسید تا گل سوم لاتزیو را در اوقات تلف شده بازی به ثمر رساند تا این تیم با نتیجه 3-1 پیروز میدان شود.

آلکمار(Alkmaar) نیز که علیرضا جهانبخش را در ترکیب ثابت خود داشت در ادامه نتایج بد خود برابر پارتیزان(Partizan) با نتیجه دو بر یک شکست خورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir