پیروزی پرگل دورتموند برابر اشتوتگارت
دورتموند در هفته چهاردهم بوندسلیگا، اشتوتگارت را با نتیجه 4 بر یک درهم کوبید.

در پایان هفته چهاردهم بوندسلیگا 3 دیدار برگزار شد که در حساس ترین بازی دورتموند(Borussia Dortmund) با نتیجه 4 بر یک اشتوتگارت(Stuttgart) را شکست داد تا به بردی دلچسب دست یابد.

دورتموند در سیگنال ایدونا پارک به مصاف اشتوتگارت رفته بود که این بازی در نهایت با نتیجه 4 بر یک به سود شاگردان توخل(Tuchel) به پایان رسید. گونزالو کاسترو(Gonzalo Castro) در دقیقه 3 ابتدا دورتموند را پیش انداخت تا میزبان خیلی زود از حریف خود پیش بیفتد. در ادامه دورتموند بازهم فشار را روی دروازه اشتوتگارت حفظ کرد و حتی یک گل به ثمر رساند که البته داور آن را نپذیرفت. در این میان بازیکنان اشتوتگارت نیز دست و پا بسته نبودند و چند موقعیت گل ایجاد کردند که دروازه بان دورتموند هوشیار بود. در موقعیتی دیگر روی پاس کاسترو به میختاریان(Henrikh Mkhitaryan) می توانست گل دوم را به ثمر برساند که واکنش تیتون(Przemysław Tytoń) را در پی داشت.

پیره امریک اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) گلزن آفریقایی دورتموند در دقایق 19 و 90 و گئورگ نیدرمایدر(Georg Niedermeier) در دقیقه 65 (گل به خودی) دیگر گل های میزبان را به ثمر رساندند و دنیل دیداوی(Daniel Didavi) در دقیقه 40 برای اشتوتگارت گل زد تا این دیدار در نهایت با برتری 4 بر یک زردپوشان آلمانی به پایان برسد تا دورتموند با اختلاف 8 امتیاز نسبت به بایرن مونیخ در رده دوم جدول باقی بماند.

وولفسبورگ(Wolfsburg) در خانه آوگسبورگ(Augsburg) ته جدولی با تساوی بدون گل متوقف شد و لورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) در خانه خود مقابل شالکه(Schalke 04) به تساوی یک بر یک رضایت داد. در این بازی در ابتدا شالکه در دقیقه 50 با گل اریک چوپو موتینگ(Eric Maxim Choupo-Moting) از حریف خود پیش افتاد اما در زمانی که تنها 5 دقیقه به پایان بازی مانده بود در دقیقه 85 از روی یک اشتباه ساشا ریتر(Sascha Riether) بازیکن شالکه دروازه خودی را باز کرد تا لورکوزن با شکست بازی را به پایان نرساند.

در جدول بوندسلیگا بایرن مونیخ(Bayern Munich) قهرمانی نیم فصل خود را قطعی کرده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir