میلان فاتح دربی دلامادونینا شد
میلان با برتری 3 بر صفر برابر اینتر توانست فاتح دربی دلامادونینا شود و 3 امتیاز حساس این دیدار را بدست آورد و نتایج بد اینتر را نیز در هفته های اخیر تمدید کند.

در ادامه لیگ ایتالیا دربی حساس شهر میلان بین دو تیم میلان(A.C. Milan) و اینتر(Inter Milan) که به دربی 'دلامادونینا' معروف است برگزار شد. اینتر در هفته های گذشته نتایج خوبی را بدست نیاورده است، به طوری که از 8 دیدار اخیر خود در لیگ تنها 11 امتیاز کسب کرده است. آنها همچنین در دیدار چهارشنبه گذشته خود در تورین که در چهارچوب دور رفت مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا برگزار شد، نتیجه را با حساب 3 بر صفر به یوونتوس(Juventus) واگذار کرده اند.

در طرف مقابل وضعیت میلان نیز چندان جالب نبوده است با این حال آنها با برتری برابر 'الساندریا' در جام حذفی با روحیه خوب به این دیدار پای گذاشتند. در ترکیب میلان، دوناروما(Gianluigi Donnarumma) دروازه بان 17 ساله توانست به میدان برود و رکورد جوانترین بازیکن تاریخ دربی میلان را که در اختیار مالدینی(Paolo Maldini) بود به نام خود ثبت کند.

بازی دو تیم مانند بسیار از دربیِ ها متعادل شروع شد و دو تیم فرصت هایی برای گلزنی داشتند که جو سنگین بازی اجازه این را به بازیکنان دو تیم نداد که دروازه تیم مقابل را باز کنند. تا اینکه میلان در دقیقه 35 به گل رسید. الکس(Alex) مدافعی که کمتر کسی تصور می کرد در این دیدار گلزنی کند توانست اولین گل بازی را به ثمر برساند و تیمش را در نیمه نخست پیروز کند.

اینتر در دقیقه 70 مسابقه این فرصت را داشت تا بازی را به تساوی بکشاند. داور نقطه پنالتی را نشان داد ولی مائورو ایکاردی(Mauro Icardi) قدر این موقعیت را ندانست تا اینتر این ضربه را از دست بدهد و روحیه خود را نیز به تبع آن ببازد. میلان که ابتکار عمل را در دست گرفته بود در دقیقه 73 با گلزنی کارلوس باکا(Carlos Bacca) توانست گل دوم خود را نیز تثبیت کند ولی در ادامه میلانی ها توانستند یکی از تلخ ترین شکست های اینتر را در دربی به این تیم تحمیل کنند. این بار نوبت به نیانگ(M'Baye Niang) رسید تا گل سوم را نیز به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 3 بر صفر میلان به پایان برسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir