پیروزی منچستریونایتد و تاتنهام در لیگ برتر
منچستریونایتد و تاتنهام موفق شدند در هفته بیست و هفتم لیگ برتر حریفان خود را با شکست روبرو سازند تا همچنان دو تیم لسترسیتی و تاتنهام در تلاش برای قهرمانی در این فصل باشند.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس با برگزاری دو دیدار ادامه یافت که در حساس ترین بازی منچستریونایتد(Manchester United) در خانه به دیدار آرسنال(Arsenal) رفت و تلاش کرد تا شکست 3 بر صفر دیدار رفت را جبران کند و گام بلندی برای امیدواری در کسب سهمیه لیگ قهرمانان بردارد. از طرفی آرسنال در چند دیدار اخیر خود عملکرد بدی داشت و امیدوار بود بتواند با برتری در این دیدار از بحران خارج شود ولی حضور یک مهاجم 18 ساله به نام 'راشفورد' در خط حمله منچستر که جانشین مارسیال(Anthony Martial) شده بود تمام آرزوهای ونگر(Arsène Wenger) را نقش بر آب کرد.

بازی دو تیم آرام دنبال شد و 20 دقیقه نخست نمایش خوبی از دو تیم شاهد نبودیم، تنها یک بار ناچو مونرئال(Nacho Monreal) با دروازه‌بان منچستر در موقعیتی تقریبا تک به تک قرار گرفت که ضربه او را دخیا(David de Gea) دفع کرد.

در دقیقه 29، توپ ارسالی وارلا(Guillermo Varela) از سمت راست با اشتباه گابریل(Gabriel Paulista) مقابل راشفورد افتاد تا این بازیکن 18 ساله بعد از گلزنی در بازی مقابل میتیلند(Midtjylland) بازهم گلزنی کند و یونایتد را پیش بیاندازد.

درست 3 دقیقه بعد گل دوم یونایتد نیز به ثمر رسید و بازهم راشفورد گلزنی کرد. ارسال لینگارد(Jesse Lingard) برای راشفورد باعث شد تا این بازیکن جوان گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

در اواخر نیمه نخست غافلگیری خط دفاع منچستر باعث شد تا ولبک(Danny Welbeck) مهاجم سابق این تیم روی یک ضربه سر اختلاف را کم کند تا نیمه نخست با برتری 2 بر یک منچستر به پایان برسد.

در نیمه دوم آرسنالی‌ها در امر گلزنی ناکام بودند و به همین خاطر ونگر، ژیرو(Olivier Giroud) را به جای والکات(Theo Walcott) به زمین فرستاد ولی این تغییر نیز کارساز نبود و هررا(Ander Herrera) موفق شد در دقیقه 65 گل سوم را به ثمر برساند. شوت این بازیکن اسپانیایی در میانه راه به کوشیلنی(Laurent Koscielny) خورد و برخلاف جهت حرکت چک(Petr Čech) وارد دروازه شد.

آخرین گل مسابقه را مسوت اوزیل(Mesut Özil) در دقیقه 69 به ثمر رساند. این بازیکن موفق شد توپ برگشتی ولبک را به تور دروازه منچستر برساند تا بازی با نتیجه 3 بر 2 به سود منچستر دنبال شود و با همین نتیجه نیز به پایان برسد تا فان خال(Louis van Gaal) به کسب سهمیه در این فصل امیدوار باشد.

در دیگر حساس تاتنهام(Tottenham Hotspur) رده دومی در خانه به دیدار سوانزی(Swansea City) رفت و در حالی که ابتدا با یک گل از حریف خود عقب افتاده بود، موفق شد بازی را با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان برساند. ابتدا در نیمه نخست 'بلیچی' برای سوانزی گلزنی کرد اما دو گل از ناصر چادلی(Nacer Chadli) و دنی رز(Danny Rose) در دقایق 70 و 77 باعث شد تاتنهام سه امتیاز این دیدار را کسب کند.

در جدول رده‌بندی لسترسیتی(Leicester City) و تاتنهام در رده‌های اول و دوم قرار دارند و آرسنال در حال حاضر در رده سوم است ولی در صورتی که سیتی(Manchester City) بازی خودش را این هفته ببرد به رده پایین سقوط خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir