پیروزی قاطعانه دورتموند در لیگ اروپا
دورتموند موفق شد با 3 گل تاتنهام را در لیگ اروپا شکست دهد تا بیش از پیش افول تیم های انگلیسی را در اروپا نشان دهد.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا با برگزاری یک دیدار حساس در سیگنال ایدونا پارک وست فالن آلمان آغاز شد که در آن دورتموند(Borussia Dortmund) به مصاف تاتنهام(Tottenham) رفت. دورتموند با حذف پورتو(Porto) به این مرحله رسیده بود و تاتنهام نیز توانسته بود فیورنتینا(Fiorentina) را حذف کند و به این مرحله برسد. با این حال رقابت های حساس تاتنهام در لیگ برتر باعث شد تا پوچتینو(Mauricio Pochettino) چند تغییر در ترکیب تیمش داشته باشد که خیلی ها انتظار آن را نداشتند.

در همان ثانیه 40 روی بازی سرعتی تاتنهام اریکسن(Christian Eriksen) پشت محوطه دورتموند صاحب توپ شد و ضربه او را وایدنفلر(Roman Weidenfeller) مهار کرد. در 5 دقیقه ابتدایی میهمان تیم برتر میدان بود اما پس از آن دورتموند کنترل توپ و میدان را در اختیار گرفت. دقیقه 30 مسابقه بود که پیر امریک آبومیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) یکی از گلزن ترین مهاجمان این روزهای فوتبال اروپا توانست دروازه تاتنهام را باز کند و تیمش را پیروز به رختکن بفرستد تا نیمه نخست با برتری دورتموند میزبان به پایان برسد.

پس از این گل تاتنهام برای 2 دقیقه جلو کشید که حاصل آن یک کرنر روی ضربه سون(Son Heung-min) و برخورد توپ با اشملتسر(Marcel Schmelzer) بود. روی ضد حمله ای که پس از این کرنر برای دورتموند به دست آمد دورتموند دوباره سوار بر بازی شد در نیمه دوم نیز آبومیانگ و رویس(Marco Reus) بازهم برای تیم‌شان گلزنی کردند تا این دیدار با برتری 3 بر صفر زردپوشان آلمانی به پایان برسد تا ادامه روند ضعیف تیم های انگلسی در اروپا را شاهد باشیم.

بازل(Basel) در خانه میزبان سویا(Sevilla) بود که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. مهمترین موقعیت بازی در این دیدار برای تیم اسپانیایی رقم خورد جایی که سویا در دقیقه 9 صاحب یک ضربه پنالتی شد که استیون انزونزی(Steven N'Zonzi) آن را از دست داد. این بازیکن البته با اخراج در دقیقه 87 تیمش را محروم کرد و باعث شد بازی برگشت را از دست بدهد.

در دیگر بازی همزمان نیز شاختار(Shakhtar Donetsk) در خانه میزبان اندرلخت(Anderlecht) بود که توانست میهمان خود را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. در ادامه رقابت ها امشب چند دیدار مهم برگزار می شود که لیورپول(Liverpool) با منچستریونایتد(Manchester United) دیدار می کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir