صعود رئال مادرید و منچسترسیتی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
رئال مادرید و منچسترسیتی راهی دور نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند. پاری سن ژرمن امسال نیز در یک چهارم نهایی مثل فصل قبل حذف شد.

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار آغاز شد که رئال مادرید(Real Madrid) در خانه برابر وولفسبورگ(Wolfsburg) به میدان رفت و منچسترسیتی(Manchester City) نیز پذیرای پاری سن ژرمن(Paris Saint-Germain) بود.

رئال مادرید که در بازی رفت برابر وولفسبورگ با دو گل شکست خورده بود، در این دیدار سراپا حمله بود و تیم حریف را در یک سوم دفاعی خودش محبوس کرد تا بتواند به خواسته خود برسد. در نهایت حملات رئالی ها در دقیقه 15 به بار نشست و کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) از اشتباهات خط دفاع تیم آلمانی نهایت بهره را برد و روی پاس کارواخال(Dani Carvajal) دروازه این تیم را باز کرد. یک دقیقه بعد بازهم رونالدو توانست این بار با ضربه سر گلزنی کند تا در 2 دقیقه دو بار گلزنی کرده باشد.

این دو گل رونالدو یادآور دو گل مسی(Lionel Messi) به بایرن مونیخ(Bayern Munich) در نیمه نهایی فصل قبل بود که برابر یک تیم آلمانی دیگر ثبت شده بود. این گل همچنین چهل‌وپنجمین گل رونالدو در این فصل بود که باعث شد این مهاجم گلزن در 6 فصل قبل حداقل 45 گل در هر فصل برای تیمش به ثمر رسانده باشد.

رئالی ها که می خواستند در همان نیمه نخست کار حریف خود را تمام کنند بازهم جلو کشیدند ولی تیم دیتر هکینگ(Dieter Hecking) شروع به آفسایدگیری کرد و با چند ضدحمله خطرناک رئال را به عقب راند. حتی هنریکه(Bruno Henrique) در دقیقه 38 صاحب یک موقعیت طلایی شد که در کمال ناباوری آن را از دست داد تا نیمه نخست با برتری 2 بر صفر رئال به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز رئال مادرید تیم برتر میدان بود و توپ و میدان را در اختیار داشت و وولفسبورگ نیز دل به ضدحمله بسته بود. رئالی‌ها که سراپا حمله بودند یک بار توسط ضربه سر رونالدو انتظار داشتند تا داور گل اعلام کند ولی داور خط و داور اعتقادی به عبور کامل توپ از خط دروازه نداشتند.

در نهایت شاهکار رونالدو در دقیقه 77 تکمیل شد و کاشته زیبای این بازیکن دروازه بنالیو(Diego Benaglio) را باز کرد تا رئال مادرید خیالش راحت شود و 3 بر صفر به برتری برسد. در نهایت این دیدار با برتری 3 بر صفر رئال مادرید به پایان رسید تا این تیم به جمع 4 تیم نهایی برسد.

در دیگر دیدار منچسترسیتی در خانه برابر پاری سن ژرمن به میدان رفت. دو تیمی که با سرمایه گذاری قطری ها توانستند نامی برای خودشان در بین تیم های بزرگ اروپا دست و پا کنند. سیتی که می دانست با تساوی بدون گل نیز به مرحله بعد می کند دست به آب و آتش نزد و سعی در حفظ جریان بازی داشت. خطای تراپ(Kevin Trapp) دروازه بان تیم فرانسوی در نیمه نخست آگوئرو(Sergio Agüero) را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد که این بازیکن نیز پشت توپ قرار گرفت ولی پنالتی را از دست داد تا همچنان اوج حساسیت در ورزشگاه اتحاد برقرار باشد. در نهایت نیمه نخست این دیدار بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید.

در نیمه دوم نبود یحیی توره(Yaya Touré) در مرکز زمین برای سیتی حس شد و پاریس توپ و میدان را در اختیار گرفت تا دروازه جو هارت(Joe Hart) را باز کند ولی هوشمندی کوین دی بروین(Kevin De Bruyne) که به تازگی از بند مصدومیت رها شده باعث شد تا این بازیکن در دقیقه 72 گل مهمی به ثمر برساند و سیتی برای اولین بار به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان برسد و به یک موفقیت تاریخی در آخرین فصل حضور پیگرینی(Manuel Pellegrini) در این تیم دست یابد.

پاری سن ژرمن نیز که فصل قبل در این مرحله توسط بارسلونا(Barcelona) حذف شده بود، امسال نیز در این مرحله از دور رقابت ها کنار رفت.

** تابلوی نتایج

رئال مادرید 3 – وولفسبورگ صفر

رونالدو 3 بار

منچسترسیتی یک – پاری سن ژرمن صفر

کوین دی بروین


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir