جانشینی شایسته برای علی دایی
یک سایت اماراتی در گزارشی به ستایش از علیرضا جهانبخش پرداخت. او این ستاره ایرانی را از بهترین‌های لیگ هلند و جانشین شایسته‌ای برای علی دایی دانست.

علیرضا جهانبخش تنها لژیونر ایرانی در لیگ هلند است که ابتدا برای نایمخن(N.E.C.) بازی کرد، اما الان پیراهن آلکمار(AZ Alkmaar) را بر تن می‌کند و بازی های خوبی را برای این دو تیم هلندی به نمایش می گذارد.

سایت اماراتی sport360 در گزارشی به ستایش از جهانبخش پرداخت و او را علی دایی جدید فوتبال ایران دانست. در گزارش این سایت اماراتی آمده است:

علی دایی؛ برای کسانی که او را نمی شناسند باید بگویم که او نخستین بازیکن آسیایی است که با پیراهن بایرن مونیخ(Bayern Munich) بازی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد همچنان که او نخستین بازیکن آسیایی است که توانسته دو بار دروازه چلسی(Chelsea) را باز کند. او با زدن 109 گل بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان در بازی های ملی به شمار می‌آید و آمار و ارقام دیگری از خود به جای گذاشته است.

اکنون سه سال است که در فوتبال ایران جوانی ظهور کرده است که الان در لیگ هلند بازی می‌کند و توجه‌ها را به خود جلب کرده است. او در فصل جاری بازی های درخشانی را برای آلکمار به نمایش گذاشته و بدون شک آینده درخشانی در انتظار این بازیکن است. نام او علیرضا جهانبخش است. او 22 سال سن دارد و فوتبال خود را از داماش گیلان آغاز کرد.

استعداد جهانخبش در لیگ ایران کشف شد. او در 42 بازی با پیراهن داماش 10 گل به ثمر رساند و بعد از آن بود که تصمیم گرفت راهی فوتبال اروپا شود و در فصل 2013-2014 پیراهن نایمخن را بر تن کرد. این بازیکن ایرانی در فصل نخست حضورش در نایمخن زیاد در ترکیب اصلی به میدان نرفت. با این حال توانست در 38 بازی 9 گل به ثمر رساند و پنج پاس گل بدهد. این عملکرد درخشان جهانبخش باعث شده تا بعد از ممفیس دپای(Memphis Depay) به عنوان بهترین استعداد جوان لیگ هلند انتخاب شود با این حال نایمخن به لیگ پایین تر سقوط کرد و جهانبخش تصمیم گرفت که این تیم را ترک نکند.

فصل 2014-2015 آغاز درخشش جهانبخش در فوتبال هلند بود. او در 31 بازی که در لیگ دسته دو هلند به میدان رفت 13 گل به ثمر رساند و 18 پاس گل داد تا نایمخن خیلی زود جواز صعود به لیگ برتر هلند را به دست آورد. جهانبخش به عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته 2 انتخاب شد. او با پیشنهاد چند تیم اروپایی مواجه شد، اما تصمیم گرفت که در فوتبال هلند باقی بماند و این بار آلکمار را انتخاب کرد و با پنج میلیون یورو راهی این تیم شد.

این بازیکن ایرانی زوج بسیار خوبی را به همراه وینسینت یانسن(Vincent Janssen) در خط حمله آلکمار تشکیل داده است. او تا الان 2 گل به ثمر رسانده و 6 پاس گل هم داده است. جهانبخش یکی از بهترین بال های راست جوان در فصل جاری لیگ هلند بوده است. او یک بال راست 100 درصد کلاسیک است تا جایی که هم سرعت لازم را دارد و هم مهارت بالایی در ارسال توپ ها دارد همچنان که قدرت شوت زنی خوبی دارد و می تواند از پشت محوطه جریمه دروازه حریفان را تهدید کند. به صورت خلاصه بگویم او بازیکنی است که هر مربی آرزو دارد که او را در جناح راست داشته باشد.

آینده درخشانی در انتظار این ستاره ایرانی است. باشگاه‌هایی مانند آژاکس(Ajax)، سلتیک(Celtic) و واتفورد(Watford) به دنبال جذب جهانبخش هستند و اصلا نباید تعجب کرد که او در آینده‌ای نزدیک راهی تیمی بزرگ شود. او بهترین جایگزین برای علی دایی است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir