یوونتوس قهرمان سری A شد
با شکست ناپولی برابر رم، یوونتوس برای پنجمین بار پیاپی به قهرمانی در لیگ ایتالیا دست یافت.

از هفته سی و پنجم رقابت های لیگ ایتالیا، یک دیدار در ورزشگاه المپیکو برگزار شد که در آن رم(Roma) و ناپولی(Napoli) برابر هم به میدان رفتند که این دیدار بدون رد و بدل شدن گلی در نیمه نخست به پایان رسید ولی در دقیقه 89 راجا ناینگولان(Radja Nainggolan) توانست گلزنی کند و رم را به برتری برساند تا با این نتیجه یوونتوس(Juventus) قهرمان لیگ ایتالیا شود.

ناپولی با هدایت مائوریسیو ساری(Maurizio Sarri) این فصل تلاش زیادی کرد تا بتواند به قهرمانی در لیگ دست یابد. گل‌های پی در پی گونسالو هیگواین(Gonzalo Higuaín) برای آنها یادآور روزهای خوبی بود که مارادونا(Diego Maradona) در ناپولی داشت ولی در نهایت یوونتوس که فصل را بد شروع کرد و حتی در رده چهاردهم نیز قرار گرفت، به قهرمانی رسید. بعد از فصل 11-2010 که اینتر(Inter Milan) با مورینیو(José Mourinho) قهرمان ایتالیا شد، هیچ تیمی غیر از یوونتوس نتوانسته است به قهرمانی در لیگ ایتالیا برسد.

این سی و دومین قهرمانی یوونتوس در تاریخ لیگ ایتالیا است که آنها را دست نیافتنی‌تر می‌کند. میلان(Milan) و اینتر نیز هر کدام با 18 قهرمانی در رده های دوم و سوم پرافتخارترین تیم های لیگ هستند.

تا اینجای فصل نیز گونسالو هیگواین که به دلیل درگیری با داور بازی چند دیدار را از دست داد با 30 گل زده آقای گل لیگ ایتالیا است و البته فرصت دارد تا در 3 بازی بعدی با افزایش آن بتواند آقای گل لیگ ایتالیا شود. البته خیلی بعید است پائولو دیبالا(Paulo Dybala) مهاجم یوونتوس که 16 گل زده در کارنامه دارد به رکورد گلزنی هیگواین برسد.

همچنین میرالم پیانیچ(Miralem Pjanić) هافبک بوسنیایی رم و لورنزو اینسینیه(Lorenzo Insigne) از ناپولی با 10 پاس گل تا اینجای فصل برترین پاسور فصل فوتبال ایتالیا هستند. تیم هلاس ورونا(Hellas Verona) نیز با 22 امتیاز در رده بیستم قرار گرفته است و سقوط این تیم به سری B قطعی شده و فصل آینده در سری A نخواهد بود.

یوونتوس باید در ادامه فصل در دیدار نهایی جام حذفی برابر میلان به میدان برود و این فرصت را دارد تا با قهرمانی در این جام، بار دیگر عنوان قهرمانی جام حذفی را نیز از آن خود کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir