صعود سویا و لیورپول به فینال لیگ اروپا
تیم های سویا و لیورپول با برتری برابر حریفان خود به فینال لیگ اروپا راه یافتند و باید در دیدار نهایی برای مشخص شدن قهرمان برابر هم به میدان بروند.

دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا با برگزاری دو دیدار به پایان رسید و چهره تیم های فینالیست این فصل لیگ اروپا مشخص شد. در اولین بازی سویا(Sevilla) قهرمان دو دوره قبل این رقابت ها در خانه و در ورزشگاه رامون سانچس میزبان شاختار دونتسک اوکراین(Shakhtar Donetsk) بود. سویا در بازی رفت برابر این تیم اوکراینی به تساوی 2 بر 2 دست یافته بود. در این بازی ابتدا کوین گامیرو(Kévin Gameiro) فرانسوی موفق شد در دقیقه 9 سویا را پیش بیندازد ولی در همان نیمه نخست ادورادو(Eduardo da Silva) مهاجم برزیلی گل تساوی را وارد دروازه سویا کرد تا حساسیت بازی زیاد شود.

نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید ولی در نیمه دوم بازهم این سویا بود که توانست دو بار دیگر به گل برسد. کوین گامیرو و ماریانو(Mariano Ferreira Filho) دو بار دیگر دروازه شاختار را باز کردند تا این دیدار با برتری 3 بر یک به سود سویا به پایان برسد. این تیم اسپانیایی این فصل در لیگ قهرمانان حاضر بود ولی بعد از منچسترسیتی(Manchester City) و یوونتوس(Juventus) در رده سوم قرار گرفت و به لیگ اروپا رفت و توانست بار دیگر تا فینال صعود کند. این سومین صعود پی در پی سویا به فینال لیگ اروپا است.

در دیگر دیدار لیورپول(Liverpool) در خانه برای جبران شکست برابر ویارئال(Villarreal) به میدان رفت. دیدار رفت دو تیم در اسپانیا با یک گل به سود زردپوشان اسپانیایی به پایان رسیده بود ولی در بازی برگشت خیلی زود در دقیقه 7 دنیل استوریج(Daniel Sturridge) برای قرمزپوشان گلزنی کرد که البته این گل به نام مدافع ویارئال یعنی سوریانو(Bruno Soriano) ثبت شد.

در ادامه و در نیمه دوم استوریج این بار توانست دروازه ویارئال را باز کند تا نشان دهد به دوران اوج خود بازگشته است. بعد از 10 نفره شدن ویارئال نوبت به آدام لالانا(Adam Lallana) رسید تا در دقیقه 88 گل سوم را به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 3 بر صفر لیورپول و صعود این تیم انگلیسی به فینال لیگ اروپا همراه شود.

آخرین باری که یک تیم انگلیسی به فینال لیگ اروپا رسید، چلسی(Chelsea) در سال 2013 بود که توانست با برتری برابر بنفیکا(Benfica) قهرمان شود. به این ترتیب سویا و لیورپول در شهر بازل سوییس در فینال لیگ اروپا برابر هم به میدان خواهند رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir