سقوط کارپی و فروزینونه در لیگ ایتالیا
با برگزاری چند دیدار و سقوط کارپی به دسته پایین تر فصل 17-2016 فوتبال لیگ ایتالیا به پایان رسید.

هفته پایانی رقابت های لیگ ایتالیا با برگزاری چند دیدار به پایان رسید تا پرونده این فصل رقابت های باشگاهی در ایتالیا نیز بسته شود. در اولین دیدار در ادامه بازی های هفته سی و هشتم سری آ، امپولی(Empoli) در خانه میزبان تورینو(Torino) بود که در پایان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. گل های این بازی را ماسیمو ماکارونه(Massimo Maccarone) و 'پونتاس ورن بلوم' برای امپولی به ثمر رساندند و جوئل اوبی(Joel Obi) تک گل تورینو را وارد دروازه حریف کرد و آتالانتا(Atalanta) با همین نتیجه جنوا(Genoa) را در دیداری تشریفاتی شکست داد.

در دیگر دیدار فیورنتینا(Fiorentina) در دیداری تشریفاتی موفق شد با نتیجه 4 بر 2 در خانه لاتزیو(Lazio) به برتری برسد و فصل را با برد به پایان برساند. ووچینو(Matías Vecino) دو بار، برناردشی(Federico Bernardeschi) و کریستیان تیو(Cristian Tello) برای تیم شهر فلورانس گلزنی کردند و گل های لاتزیو پایتخت نشین را نیز سناد لولیچ(Senad Lulić) در ابتدای مسابقه و میرسلاو کلوزه(Miroslav Klose) از روی نقطه پنالتی در نیمه دوم وارد دروازه فیورنتینا کردند. این آخرین بازی کلوزه بود و به همین خاطر او قبل از بازی مورد تقدیر مسئولان لاتزیو قرار گرفت.

پالرمو(Palermo) با نتیجه 3 بر 2 از سد ورونا(Hellas Verona) گذشت و اودینزه(Udinese) در خانه با نتیجه 2 بر یک برابر کارپی(Carpi) شکست خورد. کارپی با وجود این برتری به دسته پایین تر سقوط کرد.

1- یوونتوس 91 امتیاز (صعود به لیگ قهرمانان)

2- ناپولی 82 امتیاز (صعود به لیگ قهرمانان)

3- رم 80 امتیاز (صعود به لیگ قهرمانان)

4- اینتر 67 امتیاز (صعود به لیگ اروپا)

5- فیورنتینا 64 امتیاز (صعود به لیگ اروپا)

.

.

.

18- کارپی 38 امتیاز (سقوط به دسته پایین تر)

19- فروزینونه 31 امتیاز (سقوط به دسته پایین تر)

20- ورونا 28 امتیاز (سقوط به دسته پایین تر)

** آقای گل های فصل

1- گونسالو هیگواین از ناپولی 36 گل زده

2- پائولو دیبالا از یوونتوس 19 گل زده

3- کارلوس باکا از میلان 18 گل زده

** بیشترین پاس گل

1- پل پوگبا و میرالم پیانیچ 12 پاس گل

2- مارک همسیک 11 پاس گل

3- لورنزو اینسینیه 10 پاس گل


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir