تیم‌های اروپایی به دنبال رونالدینیوی آسیا
بسیاری از تیم‌های مطرح اروپایی به دنبال بازیکن اماراتی هستند که از او به عنوان رونالدینیوی آسیا نام برده می‌شود.

عمر عبدالرحمان(Omar Abdulrahman) ستاره تیم ملی امارات برای اولین بار در المپیک لندن نامی برای خود دست و پا کرد. بازیکنی که با تکنیک بالای خود در میانه‌های میدان، لقب رونالدینیو آسیا را به خود اختصاص داده است، بعد از این رقابت ها مورد توجه استعدادیابان منچسترسیتی(Manchester City) قرار گرفت. او در برخی از این تیم‌ها نیز تست داد ولی بوروکراسی‌های اداری باعث شد تا این انتقال نافرجام باشد و عبدالرحمان به سیتی نرود.

عبدالرحمان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که هفته پیش برگزار شد، در بازی برابر الجیش(El Jaish) درخشید و با زدن یک گل و یک پاس گل، در برتری سه بر یک تیمش در این دیدار تاثیرگزار بود. او باعث شد تا العین(Al Ain) در آستانه رسیدن به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.

بعد از بازی‌های درخشان این بازیکن که بارها برابر تیم ملی ایران نیز به میدان رفته است، تیم های بنفیکا(Benfica) و آیندهوون(PSV Eindhoven)، درخواست رسمی برای پیوستن این بازیکن به تیم‌هایشان داشتند.

این دو تیم درخواست کردند تا عبدالرحمان بتواند در نقل و انتقالات ژانویه از العین جدا و راهی اروپا شود. هر چند تاکتیک عبدالرحمان شباهت زیادی به رونالدینیو(Ronaldinho) دارد ولی ظاهر این بازیکن اماراتی به داوید لوئیس(David Luiz) در تیم ملی برزیل شبیه است.

امارات با حضور این بازیکن در اولین دیدار انتخابی جام جهانی توانست ژاپن را شکست بدهد. امارات در دیدار دوم در خانه برابر استرالیا در خانه شکست خورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir