گواردیولا در نوکمپ تحقیر شد
در مهمترین بازی‌های چهارشنبه شب لیگ قهرمانان، بارسلونا و اتلتیکو مادرید به ترتیب با شکست منچسترسیتی و روستوف، سومین پیروزی پیاپی خود را در این رقابت‌ها جشن گرفتند.

هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری هشت دیدار به پایان رسید. در مهمترین بازی بارسلونا(Barcelona) میزبان منچسترسیتی(Manchester City) بود. که این دیدار با  نتیجه چهار بر صفر به نفع بارسلونا تمام شد و آبی‌اناری با 9 امتیاز در صدر گروه خود قرار گرفتند.

در دقایق اولیه نیمه نخست هر دو تیم به دنبال راه حلی برای باز کردن دروازه حریف بودند که در نهایت لیونل مسی(Lionel Messi) در دقیقه 17 از توپ سرگردان بهره برد و گل نخست بازی را به ثمر رساند. پیش از گل مهاجم آرژانتینی، جوردی آلبا(Jordi Alba) زمین بازی را ترک کرد و به جایش لوکانس دینیه(Lucas Digne) به میدان آمد.

سیتی پس از گلی که دریافت کرد نتوانست به سمت دروازه حریف برود و در نهایت چند موقعیت خوب به بازیکنان آبی اناری‌ها رسید که براوو(Claudio Bravo) مانع از گلزنی حریف شد. بدشانسی‌های میزبان در آسیب دیدگی ادامه داشت و جرارد پیکه(Gerard Piqué) هم زمین بازی را ترک کرد و ژرمی متیو(Jérémy Mathieu) جایگزینش شد.

تک موقعیت مهم سیتی توسط نولیتو(Nolito) رقم خورد که تراشتگن(Marc-André ter Stegen) مانع عبور توپ از خط دروازه شد. در نهایت نیمه نخست با تک گل مسی به پایان رسید.

در حالی که 6 دقیقه از نیمه دوم می‌گذشت اشتباه مهلک براوو منجر به 10 نفره شدن سیتی شد. بازیکن بارسا توپ را به زمین سیتی فرستاد و براوو از محوطه خارج شد تا به توپ ضربه بزند اما به اشتباه توپ را جلوی پای لوئیس سوارس(Luis Suárez) قرار داد و مهاجم اروگوئه‌ای به آن ضربه زد. دروازه‌بان سیتی با دست هایش در بیرون محوطه مانع از عبور توپ شد که این حرکت باعث اخراجش شد.

کابایرو(Willy Caballero) به جای به او زمین آمد و درون دروازه قرار گرفت. همچنین نولیتو از زمین خارج و گائل کلیشی(Gaël Clichy) وارد زمین شد. در ادامه باز هم مسی برای بارسا گلزنی کرد و در دقیقه 69 با پاس لوئیس سوارس هت تریک کرد.

آبی اناری ها در ادامه با اخراج ژرمی متیو 10 نفره شدند. سیتی از موقعیت‌هایش نتوانست بهره ببرد. در ادامه یک پنالتی نصیب بارسلونا شد اما نیمار(Neymar) نتوانست آن را تبدیل به گل کند. با این حال چند دقیقه بعد گل چهارم تیمش را به ثمر رساند تا پپ گواردیولا(Pep Guardiola) شب تلخی را در نوکمپ تجربه کند.

در دیگر بازی گروه، مونشن گلادباخ(Borussia Mönchengladbach) برابر سلتیک(Celtic) قرار گرفت و دو بر صفر پیروز شد. هر دو گل گلادباخ در نیمه دوم به ثمر رسید. این اولین برد تیم آلمانی بود.

در گروه A آرسنال(Arsenal) میزبان لودوگورتس(Ludogorets) بود که توانست با 6 گل میهمانش را شکست دهد. میزبان در نیمه نخست دو بار دروازه لودوگورتس را باز کرد. الکسیس سانچس(Alexis Sánchez) در دقیقه 12 و تئو والکات(Theo Walcott) در دقیقه 42 گلزنی کرد. آرسنال نیمه دوم را نیز با گلزنی آغاز کرد. تنها یک دقیقه از این نیمه گذشته بود که چمبرلین(Alex Oxlade-Chamberlain) گل سوم بازی را به ثمر رساند. در نیمه دوم نیز مسوت اوزیل(Mesut Özil) هت تریک کرد.

در دیگر بازی این گروه پاری‌سن ژرمن(Paris Saint-Germain) برابر بازل(FC Basel) قرار گرفت و با سه گل پیروز میدان شد. آنخل دی ماریا(Ángel Di María) پنج دقیقه مانده به پایان نیمه نخست با پاس ادیسون کاوانی(Edinson Cavani) دروازه بازل را باز کرد. در نیمه دوم نیز لوکاس مورا(Lucas Moura) برای تیم پاریسی گلزنی کرد و ادینسون کاوانی گل سوم تیمش را به ثمر رساند. پاری‌سن ژرمن و آرسنال هر دو 7 امتیازی شدند که تیم انگلیسی با تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفت.

در گروه B ناپولی(Napoli) نخستین شکستش را در این فصل لیگ قهرمانان تجربه کرد. بشیکتاش(Besiktas) در دقیقه 13 دروازه ناپولی را توسط آدریانو(Adriano) باز کرد. در ادامه مرتنس(Dries Mertens) گل تساوی را به ثمر رساند اما در دقیقه 38 وینسنت آبوباکار(Vincent Aboubakar) گل دوم را وارد دروازه میزبان کرد تا بشیکتاش نیمه نخست را با پیروزی پشت سر بگذارد.

در نیمه دوم لورنزو اینسینیه(Lorenzo Insigne) فرصت داشت گل تساوی را به ثمر برساند اما ضربه پنالتی‌اش را به گل تبدیل نکرد. در ادامه باز هم به تیم ناپولی پنالتی رسید اما این بار 'مانولو آبیادینی' آن را وارد دروازه بشیکتاش کرد. آبوباکار گل دیگری برای مهمان به ثمر رساند تا تیم ترکیه‌ای پیروز میدان شود.

ناپولی با وجود شکست با 6 امتیاز صدرنشین باقی ماند. در بازی دیگر گروه، بنفیکا(Benfica) با دو گل دینامو(Dynamo Kyiv) را شکست داد و چهار امتیازی شد.

در گروه D اتلتیکو مادرید(Atlético Madrid) مهمان روستوف(FC Rostov) بود و با یک گل میزبانش را شکست داد. نیمه نخست بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم یانیک کاراسکو(Yannick Ferreira Carrasco) تک‌ گل بازی را برای تیم مادریدی به ثمر رساند. سردار آزمون در ترکیب اصلی حضور داشت و در دقیقه 74 تعویض شد. سعید عزت اللهی دیگر بازیکن ایرانی روستوف فرصت بازی پیدا نکرد.

در دیگر دیدار این گروه بایرن مونیخ(Bayern Munich) میزبان آیندهوون(PSV Eindhoven) بود و توانست چهار بر یک مهمانش را شکست دهد و با 6 امتیاز پشت سر اتلتیکو 9 امتیازی قرار بگیرد. توماس مولر(Thomas Müller)، کیمیش(Joshua Kimmich)، روبرت لواندوفسکی(Robert Lewandowski) و آرین روبن(Arjen Robben) برای بایرن گلزنی کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir