صعود بارسلونا به صدر جدول
بارسلونا در لحظات آخر با گل لیونل مسی از روی نقطه پنالتی والنسیا را شکست داد و به صدر جدول صعود کرد.

در سومین بازی هفته نهم لالیگا بارسلونا(Barcelona) در مستایا برابر والنسیا(Valencia) قرار گرفت و سه دو بر میزبانش را شکست داد. در نیمه نخست در حالی که بازی هنوز به دقیقه 15 نرسیده بود آندرس اینیستا(Andrés Iniesta) با خطای انسو پرس(Enzo Pérez) متوقف شد و به شدت از زانو آسیب دید.

هافبک اسپانیایی با چشمان گریان زمین را ترک کرد و ایوان راکیتیچ(Ivan Rakitić) به جای او به میدان آمد. دقایقی بعد لیونل مسی(Lionel Messi) با پاس راکیتیچ گل نخست بازی و بارسلونا را به ثمر رساند.

آبی اناری ها پس از این گل به حملات خود ادامه دادند اما دیگو آلوس(Diego Alves) اجازه نداد دوباره دروازه‌اش باز شود. در دقایق آخر این نیمه‌ تراشتگن(Marc-André ter Stegen) نیز مانع از باز شدن دروازه بارسلونا شد. در این نیمه خوسه گایا(José Luis Gayà) نیز به علت آسیب دیدگی زمین بازی را ترک کرد و آیمن آبدنور(Aymen Abdennour) جایگزینش شد.

در نیمه دوم جریان بازی عوض شد. مونیر حدادی(Munir El Haddadi) بازیکن پیشین بارسلونا برای والنسیا در دقیقه 52 گلزنی کرد. تنها چهار دقیقه بعد نانی(Nani) گل دوم میزبان را به ثمر رساند و والنسیا از حریفش پیش افتاد اما لوئیس سوارس(Luis Suárez) در دقیقه 62 گل تساوی را به ثمر رساند.

در ادامه هر دو تیم چند فرصت خوب گلزنی داشتند اما نتوانستند از آن بهره ببرند. در دقیقه آخر بازی داور یک پنالتی به نفع بارسا گرفت و مسی آن را تبدیل به گل کرد تا سه امتیاز بازی را آبی اناری ها کسب کنند.

بارسلونا با این پیروزی با 19 امتیاز در صدر قرار گرفت. در نخستین بازی اسپانیول(Espanyol) با سه گل برابر ایبار(Eibar) متوقف شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir