نکته‌هایی از جدال سیتی و بارسا
شب سه شنبه در دیدار دیدنی و حساس لیگ قهرمانان اروپا سیتیزن‌ها توانستند تیم بارسلونا را ۳ بر یک شکست دهند.

دبروین ؛ ستاره بی‌شک پپ

شاگردان پپ که بازی گذشته مقابل آبی‌اناری‌ها را با شکست سنگین مواجه شدند برای گرفتن انتقام پا به «اتحاد» گذاشتند.آنها 4 امتیازی بودند و رقیب 9 امتیاز داشت.برای ماندن اندکی امید که بتوانند به عنوان سرگروه صعود کنند به این برد احتیاج داشتند. پپ در مصاحبه‌ پیش از بازی گفت: این دیدار برای ما مسابقه نهایی است اما برای بارسا نه .

با قدرت کامل، آبی‌های منچستر به میدان آمدند و توانستند با کمک دبروین و گوندوغان قدرت خود را نشان داده و مشکلات بزرگ بارسلونا را به رخ همگان نشان دهند.

جدال حساس و دیدنی شب گذشته نکات بزرگی را برای دو تیم مشخص کرد که باید از آن‌ها درس گرفت. 

 

*نبود اینیستا ؛ حفره بین دفاع و حمله هیچگاه پر نشد

لوییس انریکه چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشت که از مهمترین آنها می‌‌توان به هافبک تکنیکی 32 ساله اشاره کرد.

 آندره گومز جایگزین او شد و توانست خوب هم کار کند اما آندرس بزرگ چیز دیگری است و نبود وی میانه میدان را کاملا به تیم‌آبی پوش منچستری تقدیم کرد. 

راکیتیچ مثل گذشته کار نکرد و دقیقه 61 تعویض شد اما با آمدن آردا نیز وسط زمین در تسلط گوندوغان و دبروین باقی ماند.

اهمیت دیگر این هافبک اسپانیایی در نیمه دوم مخصوصا زمانی که سیتی بی‌امان حمله می‌کرد مشخص می‌شد. کافی بود توپ از آن شاگردان انریکه باشد، یاران سیتی به شیوه‌ای برای گرفتن توپ فشار ایجاد می‌کردند که تنها راه‌حل اینیستا بود. وی یک نعمت بزرگ در این شرایط محسوب می‌شود و می‌تواند با قدرت حفظ توپ خود بازی را آرام و تیم را فشار خارج کند. 

پس از مدت‌ها در یک بازی بزرگ میانه میدان از دست کاتالانی‌ها درآمد و بسیار بی‌نظم بازی کرد. این مسئله هشدار بزرگی برای سران بارسا خواهد بود که در ترک ژاوی و اینیستا در آینده چه کسانی جانشین آنها خواهند شد.

 

*دبروین ؛ ستاره بی‌شک پپ

بازی زیبای هافبک بلژیکی و ضربه‌آزاد هوشمندانه وی نشان خواهد که در آینده یکی از ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا خواهد شد. 

دبروین در مصاحبه پایان بازی اظهار کرد: دیدم تمرکز تراشتگن در وسط دروازه است و به سمت چپ توجهی ندارد. توانسنتم از اشتباه مارک استفاده کامل را ببرم.

نیمه دوم با جابه‌جایی در پستش شرایط متفاوت شد و وی موتور سیتی را روشن کرد.

در 40 دقیقه ابتدایی کوین 7 بار توانست توپ را لمس کند اما در نیمه دوم با تغییر سیستیم این مقدار به 35 بار افزایش یافت. 

آمار از دقت پاس 92.3 درصدی او سخن می‌گویند. ستاره 25 ساله در زمین تیم مقابل 22 پاس داد و 5 سانتر کرد که نشان می‌دهد چقدر مفید واقع شده است. 

جیمی‌کرگر، کارشناس اصلی «اسکای‌اسپورت» گفت: تغییر جایگاه دبروین و سیلوا مهمترین اتفاق بازی بود. آنها 4-4-2 شدند و با فشار سنگین و ضدحمله‌های آتشین بازی را به نفع خود به پایان رساندند. 

 

*پرسینگ بالای گواردیولا پاسخ داد

تلاش 90 دقیقه سیتی برای فشار به دروازه بارسا ستودنی است. تیم آبی‌اناری که از زمان همین مربی اسپانیایی به تیکی تاکا عادت کرد کمتر دیده شده که برای رهایی از «پرسینگ» تیم حریف، زیر توپ بزند. بازیکنان، توانایی این را داشته که با ایجاد مثلث و پاس‌کاری متوالی توپ را از آن ناحیه بیرون آورند.

در این بازی، شاگردان انریکه یکی از سخت‌ترین و جنگنده‌ترین بازی‌هایشان را تجربه کردند. توپ زیر پای تراشتگن بود آگوئرو،دبروین،سیلوا،استرلینگ و گوندوغان چنان به سمت دروازه هجوم می‌اوردند که کار برای اسپانیایی‌ها سخت می‌شد.

پس از 40 دقیقه فشار سنگین، این تاکتیک پپ پاسخ داد. سرانجام روبرتو که شب ناامیدکننده ای را گذراند با پاس اشتباهش گلی را تقدیم گوندوغان و یارانش کرد.

 

* آقای انریکه، مشکل دفاع راست در این بازی‌ها دیده می‌شود 

با ترک دنی آلوز و عدم اطمینان مربی بارسا به الکس ویدال مشکل دفاع راست به مهمترین ضعف خط تدافعی انریکه بدل شده است. سرجیو روبرتو هافبک، ابتدا به طور موقت در این پست بازی کرد اما با عملکرد خوب خود رسما دفاع راست بارسا شد.

این هافبک 23 ساله بدترین بازیکن شب گذشته لقب گرفت تا هواداران آبی‌اناری بیش از پیش غصه نبود آلوز برزیلی را بخورند. 

منتقدین عقیده دارند گرچه این بازی با شکست بارسا به پایان رسید اما آن‌قدر در جایگاه این تیم تفاوتی ایجاد نشد. نکته مهم این است که باید مشکل دفاع راست حل شود و انریکه بداند که روبرتو هر چقدر خوب کار کند دفاع راست «شش دانگ» نخواهد شد. 

 

* بازی با سویا؛ یکی از مهمترین بازی‌ها بارسا

اگر تیم بارسلونا بتواند از اشکالات فراوان خود در بازی با گرانادا و سیتی درس بگیرد مفید خواهد بود. زیرا که در این شرایط زمانی و در حالی که در رتبه سوم لالیگا قرار دارد پیروزی یکشنبه شب دستاورد بزرگی است.

شاگردان انریکه در یکی از مهمترین بازی‌های خود باید در «سانچز پیسخوان» به مصاف سویا رده دومی بروند.این 3 امتیاز می‌تواند حال و روز مسی،سوارز و دیگر یاران را عوض کند.

 

منبع: فارس