کلودیو رانیری 9 ماه پس از قهرمانی شگفت انگیز با لستر از هدایت این تیم کنار رفت.

به گزارش "ورزش سه"، این مربی باتجربه ایتالیایی توانست در اولین فصل حضورش در لسترسیتی، این تیم را قهرمان لیگ برتر کند اما نتایج ضعیفی که تیمش این فصل گرفت، از هدایت روباه ها کنار گذاشته شد.

لسترسیتی در 7 دیدار از 9 بازی اخیرش شکست خورد که آخرین آن دیدار شب گذشته مقابل سویا در لیگ قهرمانان بود. این تیم در 25 دیدار این فصل لیگ برتر تنها 5 پیروزی کسب کرد و اکنون تنها یک امتیاز بالاتر از منطقه سقوط قرار دارد.

هرچند روباه ها در شکست شب گذشته مقابل سویا نمایش امیدوار کننده ای داشت اما مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند تا تنها 9 ماه بعد از قهرمانی شان در لیگ برتر، رانیری را اخراج کنند.

در بیانیه باشگاه لسترسیتی آمده است:" هیئت مدیره احساس می کند که تغییر در هدایت تیم هرچند دردناک اما ضروری است.

در جایگاه او به عنوان موفق ترین مربی تاریخ لسترسیتی تردیدی نیست. با این وجود، نتایج تیم در دیدارهای این فصل لیگ برتر، جایگاه تیم در لیگ را به خطر انداخته است."

رانیری در جولای 2015 جانشین نایجل پیرسون در لسترسیتی شد و با قهرمانی این تیم در لیگ برتر، موفق ترین فصل تاریخ این تیم را رقم زد.

آنها با 10 امتیاز بالاتر از آرسنال قهرمان لیگ برتر شد. آنها در 38 دیدار، 23 پیروزی کسب کردند و تنها سه شکست داشتند. لسترسیتی در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان هم در مرحله گروهی، با 4 پیروزی در 6 دیدار، به عنوان تیم اول صعود کردند.

دیدار بعدی لسترسیتی در لیگ برتر، در خانه مقابل لیورپول خواهد بود.

 

منبع: ورزش سه