نتایج لیگ قهرمانان اروپا: صعود رئال مادرید و حذف دورتموند
تیم های رئال مادرید و بشیکتاش با پیروزی و تساوی برابر حریفانشان توانستند به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعو کنند اما موناکو و دورتموند مغلوب شدند و شانس خود را برای صعود از دست دادند.

حذف دورتموند از لیگ قهرمانان اروپا

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه با برگزاری هشت دیدار آغاز شد. در بازی های این شب صعود برخی از تیم ها قطعی شد و چند تیم بزرگ از این رقابت ها کنار رفتند.

سویا و لیورپول مهمترین بازی گروه E را در سانچس پیسخوان برگزار کردند که این دیدار جذاب با تساوی سه بر سه به پایان رسید.
پیش از این دیدار اسپارتاک مسکو به مصاف ماریبور رفت و این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.
صعود تیم ها از این گروه در هفته آخر مشخص خواهد شد.

در گروه F منچسترسیتی صعود کرده به مصاف فاینورد رفت و این بازی با پیروزی یک بر صفر تیم سیتی پایان یافت. تک گل تیم انگلیسی را رحیم استرلینگ به ثمر رساند.
ناپولی نیز برابر شاختار دونتسک قرار گرفت و سه بر صفر پیروز شد. تیم ایتالیایی با این برد توانست شانس خود را برای صعود حفظ کند.

در گروه G بشیکتاش با وجود تساوی یک بر یک برابر پورتو توانست صعودش را به یک هشتم نهایی قطعی کند. پورتو نیز فرصت دارد در هفته آخر مرحله گروهی جز 16 تیم برتر باشد.
در دیگر بازی این گروه لایپزیگ با نتیجه پر گل چهار بر یک موناکو را شکست داد و علاوه بر این که وضعیت خود را در جدول بهبود بخشید باعث حذف موناکو نیز شد.

پیروزی پرگل رئال مادرید برابر آپوئل نیکوزیا در این شب رقم خورد. شاگردان زین الدین زیدان توانستند علاوه بر صعود کمی شرایط خود را بهبود ببخشند (وضعیت مادرید در لالیگا خوب نیست). گل نخست سفیدپوشان را لوکا مودریچ در دقیقه 23 به ثمر رساند. در ادامه کریم بنزما برای مادرید گلزنی کرد. او توانست شب خوب خود را با به ثمر رساندن یک گل دیگر تکمیل کند. گل سوم مادرید توسط ناچو در دقیقه 41 به ثمر رسید.

در شروع نیمه دوم بالاخره کریستیانو رونالدو گلزنی کرد. مهاجم پرتغالی که در لالیگا تنها یک گل به ثمر رسانده است به رکورد خوبش در لیگ قهرمانان ادامه داد و کمی از فشار خارج شد. رونالدو یک بار دیگر دروازه آپوئل را باز و نتیجه را 6 بر صفر به نفع تیمش کرد.

در دیگر دیدار این گروه دورتموند برابر تاتنهام قرار گرفت و دو بر یک شکست خورد.

زردپوشان گل نخست را در نیمه اول به ثمر رساندند اما هری کین در 45 دقیقه دوم بازی را به تساوی رساند. هیونگ مین سون گل دوم تاتنهام را وارد دروازه دورتموند کرد. با این نتیجه زردپوشان از صعود به مرحله بعد بازماندند.

نتایج سه شنبه شب

گروه E

اسپارتاک مسکو یک  ماریبور یک

لیورپول 3  سویا 3

گروه F

منچسترسیتی یک  فاینورد صفر

ناپولی 3  شاختار دونتسک صفر

گروه G

بشیکتاش یک  پورتو یک

موناکو  یک  لایپزیگ 4

گروه H

آپوئل نیکوزیا صفر  رئال مادرید 6

دورتموند یک   تاتنهام 2



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir