صعود رئال مادرید و لیورپول به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا
تیم های فوتبال رئال‌مادرید و لیورپول با شکست دادن حریفان خود توانستند در جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند.

صعود رئال مادرید در شب حذف پاری سن ژرمن

دیدارهای برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب آغاز شد. در مهم‌ترین بازی پاری سن ژرمن در پارک دِ پرنس برابر رئال مادرید قرار گرفت و سفیدپوشان دو بر یک پیروز شدند.

پاری سن ژرمن برای صعود به مرحله بعد به دو گل نیاز داشت و به همین خاطر به دنبال گلزنی بود. با این حال بازی هوشمندانه مادرید اجازه کار به بازیکنان این تیم را نداد. پاریسی‌ها با استرس بازی می‌کردند و در ضربات آخر خوب عمل نمی‌کردند. در ۲۰ دقیقه ابتدایی دو تیم توپ های زیادی را از دست دادند و این موضوع باعث شد تا دقیقه ۱۷ دروازه‌ها تهدید نشود. سرخیو راموس در دقیقه ۱۸ یک فرصت گلزنی خوب داشت که از دست داد. یکی دیگر از موقعیت‌های خوب بازی به کریم بنزما رسید اما مهاجم فرانسوی نتوانست ضربه‌اش را به گل تبدیل کند. میزبان در دقایق پایانی مادرید را تحت فشار قرار داد اما به گل نرسید.

در نیمه دوم مادرید بود که به گل رسید. حمله رئال مادرید با حرکت زیبای مارکو آسنسیو آغاز شد. هافبک اسپانیایی به لوکاس واسکس پاس داد و مهاجم اسپانیایی با یک سانتر کریستیانو رونالدو را در موقعیت گلزنی قرار داد. ستاره پرتغالی نیز با ضربه سر دروازه پاری سن ژرمن را در دقیقه ۵۰ باز کرد تا کار میزبان سخت‌تر هم شود. در ادامه پاری سن ژرمن فرصت گلزنی داشت که توپ‌هایش به گل تبدیل نشد. مارکو وراتی که در نیمه اول کارت زرد دریافت کرد، به علت اعتراض به داور برای دومین بار جریمه و اخراج شد. با این حال تیم فرانسوی با گلزنی ادینسون کاوانی بازی را به تساوی رساند. میزبان با یک بازیکن کمتر توان به ثمر رساندن دو گل دیگر را نداشت تا این که کاسمیرو در دقیقه ۷۹ برای دومین بار دروازه پاری سن ژرمن را باز کرد. مادرید توانست با یک نتیجه قاطع و پیروزی پنج بر دو در مجموع به دور بعد صعود کند.

در دیگر بازی سه‌شنبه شب لیورپول برابر پورتو قرار گرفت و دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند.

لیورپول با توجه به پیروزی پنج بر صفر دیدار رفت به راحتی توانست به دور بعد صعود کند. نکته قابل توجه این دیدار آخرین بازی احتمالی ایکر کاسیاس در لیگ قهرمانان اروپا بود. دروازه‌بان اسپانیایی در پایان فصل از تیم پرتغالی جدا می‌شود و شاید دیگر در اروپا بازی نکند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir