جنگ منچستریونایتد و لیورپول برای نایب قهرمانی
تیم های منچستریونایتد و لیورپول عصری در دیداری حساس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

یونایتد، لیورپول؛ جنگ رقیبان سنتی برای نایب‌قهرمانی

ظهر شنبه در اولدترافورد دو تیم با رقابتی تاریخی برای ۲۲۸مین بار به مصاف هم می‌روند. دو باشگاه از شهرهایی که فقط ۲۹ دقیقه با یک‌‌دیگر فاصله دارند.

جدال شنبه هم مثل دیدار‌های سه فصل اخیر بدون حضور حتی یکی از دو تیم در کورس قهرمانی برگزار می‌شود؛ درست است که شاگردان مورینیو در رده دوم و پسران یورگن کلوپ در رده پایین‌تر قرار دارند، اما منچسترسیتی گواردیولا کاری کرده که حساسیت جدولی این مسابقه را برای نایب‌قهرمانی بدانیم.

تیم مورینیو از دو شکست برابر تاتنهام و نیوکاسل فاصله گرفته و حالا در وضعیت آرمانی‌ای قرار دارد. آقای خاص بعد از پیروزی برابر آنتونیو کونته، یکی از آن مربیانی که در مصاحبه های خود با آن درگیری لفظی پیدا کرده، با بازگشت رویایی برابر کریستال پالاس حال با انگیزه زیادی به این نبرد می‌آید. لوکاکو پس از دوران افت خود، در ۱۱ بازی اخیر ۸ گل زده و ۳ پاس گل داده؛ ماتیچ در بهترین فرم خود است و با گل استسنایی‌اش در آخرین دقایق بازی مقابل کریستال پالاس بین هواداران محبوبیت پیدا کرده است و اسکات مک‌تومینای بازیکن آکادمی یونایتد توانسته مکملی برای ماتیچ باشد.

بزرگترین نگرانی هواداران منچستریونایتد وضعیت نه‌چندان خوب الکسیس سانچز خرید پرسروصدای زمستانی یونایتد و پل پوگبا است. هیت‌مپ این دو بازیکن و آن‌چه در زمین رخ می‌دهد نشان از این دارد که هردو بازیکن تمایل دارند در سمت راست خط دفاعی حریف نفوذ کنند و کارشناسان به مورینیو پیشنهاد کرده‌اند سانچز را در سمت راست بازی دهد.

در سوی دیگر میدان کلوپ با اختلاف دو امتیازی نسبت به یونایتد مورینیو امیدوار به بازپس‌گیری جایگاه دوم از شیاطین سرخ هستند. آقای گل لیگ جزیره، محمد صلاح که از نظر استیون جرارد بهترین آفریقایی تاریخ جزیره است تا جایی که شوخی و جدّی از مسلمان شدن برخی هواداران لیورپول صحبت شود، ترسناک‌ترین بازیکن قرمز‌های آنفیلد برای شیاطین سرخ است. روبرتو فیرمینو، سادیو مانه و الکس اوکسلید چمبرلین در کنار فرعون دوست‌داشتنی آنفیلد مربع وحشتی هستند که شنبه در اولدترافورد پا به مستطیل سبز می‌گذارند.

حوالی ساعت 16 شنبه به وقت ایران، یا لیورپول تداعی‌گر خاطرات پیروزی چهار‌گله‌اش در اولدترافورد شده، و یا پسران مورینیو نشان داده‌اند همچنان تئاتر رویاها جای هنرنمایی مردان قرمز‌پوش شهر منچستر است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir