هفته یازدهم
هفته یازدهم لیگ برتر با انجام هفت دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود که پرسپولیس میزبان فجر سپاسی است و دربی اصفهان هم یکی دیگر از بازی‌های جذاب این هفته است.
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه با دیدار پرسپولیس و فجرسپاسی آغاز می‌شود و شش مسابقه دیگر روز جمعه برگزار می‌شود. استقلال که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد در این هفته هم در لیگ برتر حضور نخواهد داشت و بازی این تیم با سایپا به زمان دیگری موکول شده است.

نگاهی به هفت دیدار این مسابقه می‌اندازیم:

پرسپولیس - فجرسپاسی؛ سرخپوشان می‌خواهند جای سپاهان را بگیرند!

تیم پرسپولیس بعد از شکست پر سر و صدا و جنجالی هفته قبل مقابل سپاهان، پنجشنبه باید به مصاف تیم فجرسپاسی برود. تیمی که محمود یاوری هدایت آن را برعهده دارد. یاوری در هفته سوم لیگ برتر با مس کرمان با دو گل از تیم علی دایی شکست خورد و این مرتبه با فجرسپاسی مقابل سرخپوشان تهرانی قرار می‌گیرد. سرهنگ یاوری هفته گذشته اولین بردش را با فجر به دست آورده و می‌خواهد از پرسپولیس هم امتیاز بگیرد.

سرخپوشان تهرانی نیز هفته‌ای پر سر و صدا را پشت سر گذاشتند. علی دایی و محمد رویانیان برای اثبات ادعاهای‌شان در مورد داور دیدار با سپاهان مدام در تکاپو و گفت‌و‌گو با رسانه‌ها و مسئولان فدراسیون فوتبال بودند. البته بازیکنان پرسپولیس می‌گویند اتفاق‌های دیدار با سپاهان را فراموش و خود را برای یک برد خانگی آماده کرده‌اند. نگرانی یاوری سرمربی فجرسپاسی این است که داور بازی با پرسپولیس بخواهد جبران اشتباه محسن قهرمانی در بازی با سپاهان را بکند و با سرخپوشان مهربان باشد. البته باشگاه پرسپولیس هم در این زمینه بیانیه داد و خواستار اجرای منصفانه و عادلانه داور در این بازی شد. پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود 20 امتیازی خواهد شد و به طور موقت به رده دوم صعود می‌کند و جای سپاهان را می‌گیرد. باید دید یاوری این اجازه را به پرسپولیس می‌دهد؟ فجرسپاسی با 15 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را داراست و این بازی فرصت خوبی برای مهاجمان پرسپولیس است تا خودی نشان بدهند.

راه آهن سورینت -داماش گیلان؛ پایان ناکامی تهرانی‌ها یا ادامه شگفتی‌سازی رشتی‌ها؟

راه آهن سورینت مدت‌هاست که رنگ برد را ندیده است و روی ریل ناکامی به سرعت پیش می‌رود. با این حال مدیران باشگاه اعلام کرده‌اند بهتر از منصور ابراهیم‌زاده در ایران سراغ ندارند و از او حمایت کامل می‌کنند. باید دید نتیجه این حمایت از سرمربی تیم پانزدهم جدول چه خواهد شد. شاگردان ابراهیم‌زاده که ظاهرا او را خیلی هم دوست دارند و می‌گویند نباید برکنار شود جمعه باید در میدان حرف‌شان را بزنند. با این شرایط روز سختی در انتظار داماش گیلان است. تیمی که دو برد متوالی داشته و هفته گذشته موفق شد تراکتورسازی را در رشت شکست بدهد از نظر روحی در شرایط بسیار مناسبی است. باید دید که افشین ناظمی مربی جوان داماش می‌تواند از منصور ابراهیم‌زاده هم مثل مجید جلالی امتیاز بگیرد یا این راه‌آهن است که نوار ناکامی‌هایش را قطع می‌کند؟

ملوان - فولاد خوزستان؛ فرار بزرگ شاگردان فرکی به سوی قهرمانی نیم‌فصل؟

در هیاهوی مدعیانی مثل سپاهان و پرسپولیس، تیم فولاد خوزستان آرام و بی‌حاشیه پیش می‌رود و اکنون با 22 امتیاز بر صدر لیگ برتر نشسته است. حسین فرکی می‌خواهد در بندر انزلی سه امتیاز را از ملوان بگیرد و فرار بزرگش را به سوی قهرمانی نیم فصل آغاز کند، بعید است تیم ملوان بتواند فولاد را متوقف کند هرچند که سپاهان، پرسپولیس، نفت و استقلال دوست دارند این اتفاق بیافتد اما ملوان دیگر آن تیم مقتدر فصول گذشته نیست و شرایط فنی این تیم با اولین مربی خارجی تاریخش خیلی مناسب و مساعد نیست. به خصوص اینکه مهدی دغاغله و جلال رافخایی دو مهاجم این تیم هم مصدوم هستند با این حال فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است. اگر تیم اسکوچیچ بتواند تیم فرکی را شکست بدهد شاید بزرگ‌ترین شگفتی هفته یازدهم را رقم زده باشد. هرچند فولاد اگر در انزلی شکست بخورد باز هم صدرنشین خواهد بود و از صدر جدول تکان نخواهد خورد.

تراکتورسازی - نفت تهران؛ تراکتورسازی نفت سوز می‌شود؟

مجید جلالی پس از شکست ناباورانه مقابل داماش گیلان در این هفته در تبریز برای جبران تیمش را به میدان می‌فرستد تیمی که فعلا علی کریمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. ضمن اینکه برخی رسانه‌ها نیز از شرایط نامناسب مالی و اعتراض بازیکنان این تیم خبر داده بودند. تراکتورسازان با این مشکلات به مصاف تیم بدون مشکل نفت می‌روند. تیمی که از نظر مالی و مدیریتی دغدغه‌ای ندارد. بنابراین نفت می‌خواهد همچنان در جمع مدعیان باشد و مجید جلالی هم اگر می‌خواهد همچنان در تبریز مربیگری کند و تیمش در جمع مدعیان بماند باید در این بازی پیروز شود. باید دید تراکتورسازی نفت سوز می‌شود یا اینکه تراکتور در خانه یک‌بار دیگر امتیاز از دست می‌دهد.

مس کرمان - گسترش فولاد تبریز؛ بازگشت پرویز سوبله چوبله به لیگ

پرویز مظلومی جانشین محمود یاوری مستعفی در مس شده تا این تیم را نجات بدهد و مانع از سقوطش شود. البته طبق برنامه مظلومی باید در اولین حضور مجددش در مس مقابل استقلال قرار می‌گرفت که صعود آبی‌پوشان به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا این فرصت را به مظلومی داد که با تیمش بیشتر تمرین کند. مس تنها تیم بدون برد لیگ است و مظلومی دوست دارد در این دیدار خانگی اولین سه امتیاز را برای کرمانی‌ها در لیگ کسب کند. البته گسترش فولاد تبریز حریف آسانی نیست و بازیکنان و مربیان جوان این تیم حریف سرسختی محسوب می‌شوند. این تیم نتایج خوبی تاکنون کسب کرده است و نتایج تیم رسول خطیبی تاکنون فراتر از انتظار بوده است و خطیبی دوست دارد همچنان به این روندش ادامه بدهد، مظلومی که هواداران استقلال به او لقب سوبله چوبله را داده‌اند دوست ندارد در اولین بازگشتش به لیگ برتر ناکام باشد.

ذوب آهن - سپاهان؛ دربی اصفهان

سرانجام دربی اصفهان از راه رسید. اصفهانی‌ها از مدت‌ها پیش برای فوتبالی‌های پایتخت کری می‌خواندند که دربی اصفهان برخلاف دربی تهران دیدنی و جذاب خواهد بود. اکنون نیز وقت عمل فرا رسیده است. لوکا بوناچیچ و کرانچار دو مربی خارجی لیگ که هموطن هم هستند مدعی‌اند که تیم‌شان را محتاطانه به میدان نخواهند فرستاد و برای برد بازی می‌کنند. سپاهان اگر در این دربی پیروز شود 21 امتیازی خواهد شد و فاصله‌اش را با صدر جدول کم می‌کند اما ذوب‌آهن تلاش می‌کند از رده یازدهم جدول خود را جدا کند و روی کاغذ هم شانس برد سپاهان بیشتر است. باید دید ذوب‌آهن می‌تواند نتیجه‌ای غیر قابل پیش‌بینی در این دربی رقم بزند یا نه؟

استقلال خوزستان - صبای قم؛ ویسی مقابل تیم سابقش

عبدالله ویسی به تیم سابقش رسید و برای بقای خود در لیگ برتر باید صبا را شکست بدهد وگرنه ممکن است از روی سکوها شعارهای ناخوشایند را دوباره بشنود. محمد مایلی‌کهن هم تلاش می‌کند که وضعیت تیمش را در جدول بهبود ببخشد و این تیم گلزن کهنه‌کاری مثل رضا عنایتی دارد که هفته گذشته با دو گلی که زد سه امتیاز شیرین به مایلی‌کهن هدیه داد و اکنون خودش به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفته است. بنابراین ویسی باید فکری برای مهار این گلزن کهنه کار بکند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com


مطالب پیشنهادی:
اسامی داوران هفته یازدهم لیگ برتر
کمک 2/5 میلیاردی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال
نخستین گل جهانبخش برای نایمخن
پیروزی پر گل بارسلونا
اخراج فاتح تریم از گالاتاسرای