خطیبی
سرمربی سابق تراکتورسازی با انتقاد شدید از مسئولان این تیم گفت که آنها ضربه تکرار نشدنی به این باشگاه وارد کردند.
رسول خطیبی در گفت‌وگو با رادیو جوان درباره برکناری‌اش از تراکتورسازی، اظهار کرد: دیروز آقای شهریاری با من تماس گرفت و گفت باید یکدیگر را به صورت حضوری ببینیم. او به من گفت که هیات مدیره تصمیم گرفتند تا من استعفا دهم، اما من به او گفتم به مردم پشت نمی‌کنم. به عباسی بگو مرا برکنار کند. که دیدیم عصر همان روز سایت باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد که برکنار شدم. در این جا لازم می‌دانم بگویم که سرمربیگری تراکتورسازی برای من یک افتخار بزرگ بود و از هوادارانی که بعد از برکناری من مقابل خانه‌ام آمدند یا تلفنی از من حمایت کردند متشکرم. آنها می‌دانند که ما چقدر برای این تیم زحمت کشیدیم.

او در پاسخ به این سوال که اگر قرار به برکناری یک مربی با یک یا دو باخت است، درخشان باید تاکنون صدبار اخراج می‌شد به این ترتیب بالاخره دلیل برکناری‌ شما چه بوده است؟ گفت: من قضاوت در این زمینه را به هواداران تراکتورسازی می‌سپارم. ما یک برنامه سه ساله با نظمی بستیم و این برنامه پیش می‌رفت. نتایج خوبی گرفتیم تا این که هفته پنجم هیات مدیره جدید آمد و عباسی ، قائم مقام باشگاه شد. از همان موقع مشکلات آغاز شد و دست نظمی را بستند و دیگر امکاناتی در اختیار ما قرار داده نشد. نظمی تحت فشار بود و اعتقاد دارم که همه این اتفاقات برنامه‌ریزی شده بود. در نیم فصل و فصل نقل و انتقالات خواستار چند بازیکن بودم اما باشگاه مدیرعامل نداشت چرا که نظمی به همان دلیل مشکلاتی که گفتم استعفا داده بود. فقط یک آندو را به عنوان بازیکن مهم گرفتیم که آن هم دلیلش این بود که پول آل نعمه را ندادند و این بازیکن از جمع ما جدا شد و من هم گفتم آن پول را به آندویی بدهیم که از باشگاهش ناراحت بود و می خواست از باشگاهش جدا شود.

سرمربی سابق تراکتورسازی اضافه کرد: این آقایان برنامه سه ساله ما را بر هم زدند و حتی زمانی که قهرمان نیم فصل شدیم یک تشکر خشک و خالی از ما نکردند. یا حتی بگویم ما از نتایج راضی هستیم. قرار بود در نیم فصل 20 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند، اما پولش را ندادند تا تیم به لحاظ روحی بهم بریزد. تمرکزمان را بر هم زدند و بدنساز تیمم را فراری دادند. یک بدنساز هم که معرفی کردم آن را قبول نکردند.

وی در پاسخ به این سوال که "تونی اولیویرا" ظاهرا قرار است به تبریز برگردد و نظر او در این باره چیست؟ بیان کرد: من نمی‌خواستم در این باره صحبتی کنم، اما مربی بعدی قطعا صحبت‌هایی که من کرده‌ام را متوجه خواهد شد. کاری که آنها با تراکتورسازی کردند بسیار خطرناک است و آینده تیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تیم‌هایی مثل سپاهان و فولاد با برنامه‌های سه تا پنج ساله موفق شدند، اما آنجا می‌بینیم که چه برخوردی با مربیان می‌شود. این مساله نه فقط در مورد من، بلکه در مورد قبلی‌ها هم صادق بود. مگر تونی اولیویرا و مجید جلالی تیم را قهرمان حذفی نکردند؟ با آنها چگونه برخورد شد. بازیکنانی که از تراکتورسازی جدا شدند چه بدرقه‌ای با آنها شد. هر کس از این تیم رفت از هیات مدیره ناراحت بود.

خطیبی ادامه داد: هواداران تراکتورسازی باهوش هستند. نباید آنها را گول زد. در مصاحبه‌هایشان آقایان مدام از هوادارانشان صحبت می‌کنند اما نمی گویند که نظرسنجی گذاشته بودند که چه کسی مدیرعامل تراکتورسازی شود و آقای عباسی فقط هفت الی هشت رای آورد که آن هم خودش و رفقایش داده بودند. این در حالی بود که آجرلو و شفق رای بیشتری کسب کرده بودند. این آقایان برنامه‌ای داشتند که عباسی آن را اجرا کرد. من واقعا دوست دارم که بدانم برادر عباسی چه کاره است که بخواهد برای تیم من دفاع جذب کند. تراکتورسازی مال تبریز است و چرا باید از تهران این تیم هدایت شود؟ آنها ضربه‌ای تکرار نشدنی به تراکتورسازی وارد کردند.

وی افزود: با این همه امیدوارم با رفتن من آرامش به تراکتورسازی برگردد و نتایج این تیم بهتر شود. آرزو می‌کنم کادرفنی تراکتورسازی موفق شود و از همه هواداران این تیم متشکرم. روزی که به تراکتورسازی آمدم رقم قرارداد کلیه بازیکنان این تیم بالای 22 میلیارد بود و ما توانستیم این مبلغ را نصف کنیم، به لحاظ سنی هم تیم بالای 30 سال بود که میانگین سنی را به 25 رساندیم.

سرمربی سابق تراکتورسازی در پایان و در پاسخ به این سوال که شاید مسئولان تراکتورسازی نظراتی متفاوت از صحبت‌های او ارائه دهند، عنوان کرد: آنها هر حرفی بزنند من با سند جوابشان را خواهم داد و در این رابطه شکی نداشته باشید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
خطیبی برکنار شد
انتشار اولین عکس ها از دومین فرزند پیکه و شکیرا + تصاویر
فابرگاس و همسر باردارش در مهمانی پرنس چارلز + تصاویر
هنرنمایی ستاره های بارسلونا در تبلیغ پر سر و صدا + تصاویر
پیرمرد پرسپولیسی که کلید دار ورزشگاه آزادی است