منصوریان صدرنشین برترین مربیان فوتبال ایران شد
سرمربی جوان تیم صدرنشین لیگ برتر که در ماه گذشته با نفت تهران نتایج بسیار خوبی به دست آورد، به صدر جدول ماهانه کانون مربیان فوتبال ایران راه یافت.

علیرضا منصوریان که در این ماه به همراه تیمش دو پیروزی مهم مقابل استقلال تهران و گسترش‌فولاد تبریز به دست آورد، با کنار زدن کوروش موسوی، سرمربی فولاد نوین و "وینکو بگوویچ"، سرمربی مس رفسنجان دو پله صعود کرد و با 14.99 امتیاز به رده نخست جدول برترین مربیان فوتبال ایران راه یافت. موسوی با 14.66 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال با 14.08 امتیاز و سه پله صعود نسبت به ماه گذشته سوم شد.

در این رده‌بندی یحیی گل‌محمدی، سرمربی جوان ذوب‌آهن و برترین مربی ماه بهمن لیگ برتر نیز با 9 پله صعود از رده چهاردهم ماه گذشته به رده پنجم رسید. در رده‌بندی این ماه کانون مربیان عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان با 13 پله صعود، بیشترین جهش را در جدول داشت و از رده 35 به 22 رسید. صمد مرفاوی، سرمربی پیکان نیز با 15 پله سقوط و حضور در رده 35 جدول رده‌بندی، بیشترین افت را در میان مربیان لیگ برتر و دسته اول در ماه اسفند داشت.

برای شفافیت بیشتر در این زمینه، فرمول امتیازدهی به مربیان با جزئیات در اینجا شرح داده شده است:

- هر پیروزی خانگی: ۱۰ امتیاز
- هر پیروزی خارج از خانه: ۱۲ امتیاز
- هر تساوی خانگی: ۵ امتیاز
- هر تساوی خارج از خانه: ۶ امتیاز
- هر تفاضل مثبت در هر بازی: یک امتیاز
- هر کلین‌شیت: یک امتیاز
- هر گل زده: یک امتیاز

نکته: در این رده‌بندی مربیانی که کمتر از 7 بازی روی نیمکت تیم‌هایشان نشسته‌اند (مثل تونی اولیویرا،‌مربی برگزیده ماه اسفند لیگ برتر و فیروز کریمی، سرمربی موفق ملوان) محاسبه نشده‌اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com