دوئل فولاد و استقلال در هفته بیست و چهارم لیگ برتر
هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که دیدار تیم‌های استقلال و فولاد، حساس‌ترین دیدار آن محسوب می‌شود و بازنده آن تا حد زیادی از کورس قهرمانی عقب می‌ماند.

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بعد از گذشت چیزی نزدیک به 20 روز تعطیلی، با برگزاری 4 دیدار از هفته بیست و چهارم و یک دیدار معوقه از هفته بیست و سوم در روز جمعه آغاز می‌شود.

* سایپا - ملوان

این دیدار که باید در همان اواخر اسفند سال 93 برگزار می‌شد، به دلیل عدم موافقت سایپایی‌ها با زمان آن به چهاردهم فروردین موکول شد. سایپایی‌ها به دلیل حضور چند بازیکنشان در تیم ملی امید این حق را داشتند که از بازی کردن جلوی ملوان امتناع کنند و به همین دلیل این دیدار با تعویق برگزار می‌شود.

ملوان قبل از تعطیلی لیگ در روند رو به رشد خوبی قرار داشت و با هدایت کریمی موفق شده بود از انتهای جدول جدا شود و کمی هم از منطقه سقوط فاصله بگیرد. حالا اگر این تیم بتواند برابر سایپا هم روند رو به رشد خود را ادامه دهد، به جرات می‌توان ادعا کرد که فیروز کریمی خیلی خوب قابلیت‌های تیمش را متوجه شده و او واقعا با یک برنامه مدون وارد گود شده است.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر سایپا به پایان رسید.

* پرسپولیس - راه‌آهن

مصاف پرسپولیس و راه‌آهن همیشه جذاب بوده و راه‌آهنی‌ها بین بسیاری از اهالی ورزش به گربه سیاه پرسپولیسی‌ها مشهورند. آنها در جدول رقابت‌ها وضعیت بدی دارند و در رده پایانی جدول رقابت‌های لیگ هستند. به همین دلیل تنها برای امتیاز گرفتن از پرسپولیس به میدان وارد می‌شوند و بی‌شک این مسئله کار سرخ‌پوشان را سخت می‌کند.

در سوی دیگر این میدان، پرسپولیسی‌ها به این بازی به چشم پیش‌درآمدی برای مصاف با النصر نگاه می‌کنند؛ مصافی که پیروزی در آن، به احتمال زیاد کار آنها را برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا تمام می‌کند.

همچنین شاگردان درخشان باید این دیدار را از جهت جایگاهشان در جدول هم جدی بگیرند. اگر ملوان برابر سایپا پیروز شود و پرسپولیس به راه‌آهن ببازد، سرخپوشان یک رده سقوط می‌کنند و به جمع تیم‌هایی اضافه می‌شوند که برای سقوط نکردن می‌جنگند. به عبارت دیگر، پرسپولیس برای جلوگیری از ورود به منطقه خطر سقوط باید از امتیازگیری راه‌آهن در این دیدار جلوگیری کند.

این دیدار یک نکته خاص هم دارد. رحیمی، مدیرعامل فعلی راه‌آهن در ابتدای این فصل در پرسپولیس همین سمت را داشت اما بعد از فعل و انفعالاتی عجیب جایش را به سیاسی داد؛ مدیرعاملی که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک پرسپولیس به پایان رسید.

* نفت تهران - نفت مسجدسلیمان

صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر، یعنی نفت تهران در حالی به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود که این تیم هم شرایطی مشابه پرسپولیس دارد و باید به این دیدار از دو جهت نگاه کند؛ یکی آماده شدن برای مصاف آسیایی و دیگری حفظ جایگاهش در جدول رقابت‌های لیگ برتر.

با توجه به رقابت فشرده در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر، حریفان نفت منتظر کوچک‌ترین اشتباه شاگردان منصوریان هستند تا صدر جدول را تصاحب کنند.

نفتی‌ها در این دیدار همه بازیکنانشان را در اختیار دارند اما نفت مسجدسلیمان بدون کیومرث چراغی و روسلان ملزدینف پا به میدان می‌گذارد و امیدوار است بتواند از صدرنشین لیگ امتیازی کسب کند تا از رده پانزدهمی در جدول لیگ جدا شود؛ کاری که به نظر خیلی دشوار است.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر نفتی‌ تهران به پایان رسید.

* تراکتورسازی - استقلال خوزستان

تراکتورسازی از تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی است و با توجه به اینکه تنها 7 هفته تا پایان رقابت‌های لیگ باقی مانده، به هیچ‌وجه در تبریز به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد و طبیعتا کفه ترازو در مصاف با آبی‌های خوزستان به سمت آن سنگین‌تر است. شاگردان تونی اولیویرا در این دیدار امیدوارند تا امتیاز لازم را بگیرند تا اگر نفت، لغزشی برابر هم‌نام مسجدسلیمانی‌اش داشته باشد، آنها صدرنشین لیگ شوند.

در سوی دیگر میدان، استقلال خوزستان برای سقوط نکردن بازی می‌کند و گرفتن یک امتیاز از تراکتورسازی در تبریز هم نتیجه خوبی برای آنهاست و به همین دلیل انتظار می‌رود که شاگردان ویسی، بازی تدافعی‌ای در این دیدار به نمایش بگذارند. آنها در این دیدار، میثم مجیدی و مجید حیدری را در اختیار ندارند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

* فولاد - استقلال

حساس‌ترین دیدار هفته بیست و چهارم را تیم‌های فولاد و استقلال در اهواز برگزار می‌کنند. استقلال و فولاد دو مدعی قهرمانی این فصل رقابت‌های لیگ برتر هستند که شرایطی تقریبا مشابه دارند. هر دو تیم در شرایطی قرار دارند که شکست در این دیدار، آنها را تا حد زیادی از کورس قهرمانی دور می‌کند و همین مسئله می‌تواند بر محتاط‌شدن دو تیم در این دیدار اثر بگذارد؛ هرچند تاریخچه مصاف‌های دو تیم گواهی می‌دهد که بازی‌های فولاد و استقلال همیشه جذاب بوده است.

استقلال در این دیدار باز هم جاسم کرار را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و باید دید قلعه‌نویی برای پر کردن جای خالی او چه چاره‌ای می‌اندیشد. سرمربی استقلال به خوبی از قدرت و سرعت بازیکنان فولاد آگاهی دارد و باید دید دفاع نسبتا کند استقلال برابر مهاجمان سرعتی فولاد چه خواهد کرد؛ هرچند که تجربه آبی‌پوشان می‌تواند در این دیدار به آنها کمک کند و مثل سال گذشته با اتکا به همین تجربه بالایشان از اهواز با دست پر خارج شوند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر فولادی‌ها به پایان رسید.

برنامه بازی‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر:
جمعه 14 فروردین 1394

پرسپولیس - راه‌آهن، ساعت 16:45

تراکتورسازی - استقلال‌خوزستان، ساعت 17

فولاد‌ خوزستان - استقلال، ساعت 18:55

نفت تهران- نفت مسجدسلیمان، ساعت 17

سایپا - ملوان، ساعت 17


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir