خادم: سیاسی نمی‌تواند مدیرعامل باشد
معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش و جوانان می‌گوید انتخاب مدیرعامل باشگاه پر‌سپولیس بر اساس تاکید وزارت ورزش و جوانان بوده است.

امیررضا خادم در مورد آخرین وضعیت باشگاه پر‌سپولیس و حواشی که در چند روز اخیر برای این باشگاه پیش آمده، اظها‌ر کرد: پس از اتفاقاتی که در مدت اخیر برای آقای سیاسی پیش آمد در هفته گذشته چند جلسه را با ایشان گذاشتیم. ایشان در نهایت اعلام کردند که علاقه‌ای به فعالیت در باشگاه پر‌سپولیس ندارند و این مطلب را به هیات مدیره ارائه کرده‌اند.

او ا‌ضافه‌ کرد‌: وقتی که استعفایی از سوی آقای سیاسی مطرح شده ایشان دیگر نمی‌تواند مدیرعامل باشگاه باشد. معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که چرا حمیدرضا سیاسی بازهم به باشگاه پر‌سپولیس مراجعه کرده است؟ اظها‌ر کرد: من کاملا در چارچوب موارد قانونی حرف می‌زنم. بر اساس قانون هیات مدیره شامل افراد با تجربه فوتبالی و افراد فعال در حوزه اقتصادی می شود و باید مجمعی را در این باره تشکیل دهند. این اعضای هیات مدیره هستند که مدیرعامل باشگاه را انتخاب می‌کنند.

خادم تصریح کرد: من به هیچ عنوان این مطلب را کتمان نمی‌کنم که انتخاب مدیرعامل به پیشنهاد و تاکید وزارت ورزش و جوانان بوده است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: کسانی که به کار شرکتی وارد هستند می‌توانند در این زمینه به خوبی قضاوت کنند. هیات مدیره باشگاه می‌تواند درباره مدیر‌عامل تصمیم بگیرد. البته هیات مدیره باشگاه پر‌سپولیس در این مدت نسبت به حضور محمد حسین نژادفلاح کمی گله‌مند بود و این به خاطر بی توجهی هایی بود که او به اعضای هیات مدیره داشت.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش و جوانان ا‌ضافه‌ کرد‌: البته ما هم در این زمینه گله‌مند هستیم. با این حال خود اعضای هیات مدیره بر اساس پیشنهاد ما به محمد حسین نژادفلاح مسئولیتی را در باشگاه پر‌سپولیس دادند.

خادم با بیان این که ما در این شرایط با دو حالت روبرو خواهیم بود، گفت: حالت اول این است که هیات مدیره بر روی مدیر‌عاملی که انتخاب کرده مصر است و بر روی آن تاکید دارد و حالت دوم این است که هیات مدیره استعفای مدیر‌عامل خود را قبول کند.

او در پاسخ به سوالی در مورد حضور حمیدرضا سیاسی در باشگاه پر‌سپولیس نیز گفت: به نظرم بهتر بود که آقای سیاسی در باشگاه پر‌سپولیس حضور پیدا نمی‌کرد. بر اساس قانون تا زمانی که هیات مدیره باشگاه استعفای مدیر‌عامل را قبول نکرده است او می‌تواند به وظایف خود عمل کند.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امور باشگاه پر‌سپولیس و استقلال، ا‌ضافه‌ کرد‌: طی هشت روز آینده مزایده سوم دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس برگزار خواهد شد و در این دوره حداقل امیدواریم که باشگاه پر‌سپولیس مالک پیدا کند و خریداری شود.

خادم خاطر‌ نشان کرد: این واقعیت که در فاصله چند روز مانده تا تعیین تکلیف باشگاه پر‌سپولیس ما به صورت ناگهانی به هیات مدیره باشگاه پر‌سپولیس ورود کنیم و با برخورد چکشی با آن برخورد کنیم مناسب نیست. بالاخره این اعضا که در حال‌ حاضر در هیات مدیره باشگاه پر‌سپولیس حضور دارند همگی قابل احترام هستند که تیم را از ابتدای فصل همراهی کرده‌اند. در این میان بخش عمده‌ای از اتفاقاتی که برای آقای سیاسی افتاد نیز مربوط به باشگاه پر‌سپولیس است و البته ما تاکید داریم که احکام هیات مدیره تا پایان لیگ معتبر است.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موارد مطرح شده در روزهای اخیر، اظها‌ر کرد: برخی از این موارد و حواشی از سوی کسانی مطرح شده که همیشه خود را عاشق پر‌سپولیس نشان می‌دهند و این موارد با واکنش هیات مدیره روبرو می‌شود.

او افزود: من با صراحت می‌گویم که اگر یکی از باشگاهها در مزایده چند روز آینده فروخته نشوند بر اساس قانون یا باید در فصل آینده منحل شود یا این که با تمام مشکلات و موانع موجود به فعالیت خود ادامه دهد و اگر بخواهیم با این شرایط فعالیت این باشگاه ادامه پیدا کند باید به سراغ افرادی برویم که بتوانند هزینه‌های این باشگاه‌ها را تامین کنند.

نماینده وزیر ورزش و جوانان در امور دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس، خاطر‌ نشان کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که اگر خطایی یا برهم ریختگی در پر‌سپولیس وجود دارد این مطلب را نیز مدنظر قرار دهیم که باشگاه استقلال را نیز در ابتدای فصل ما بسته‌ایم. مگر این که افرادی تصور کنند که ما استقلالی هستیم و می‌خواهیم پر‌سپولیس را بزنیم!

خادم شرایط حاکم در باشگاه پر‌سپولیس را متاثر از داخل زمین دانست و ا‌دا‌مه‌ داد: پر‌سپولیس از نظر نتیجه‌ نتوانسته به صورت مطلوبی عمل کند. در ابتدای فصل مدیر‌عامل وقت (علیرضا رحیمی) بهترین تیمی که در آن مقطع می‌توانست ببندد را بست. پر‌سپولیس در آن مقطع از نظر مالی جزو تیم‌هایی بود که پول خوبی را در اختیار داشت.

او افزود: پر‌سپولیس در ابتدای فصل 14 میلیارد تومان در اختیار داشت و در این میان وزارت ورزش و جوانان نمی توانست در آوردن بازیکنان دخالت داشته باشد! پر‌سپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ نتیجه‌ نگرفت و بسیاری تلاش کردند تا این ناکامی‌ها را بر گردن هیات مدیره یا وزارت ورزش و جوانان بیندازند و به همین خاطر حواشی مختلفی نیز پیش آمد تا در نهایت شرایط به وضعیت کنونی رسید.

خادم با بیان این که تیغ تمامی انتقادات به سمت اوست، گفت: بسیاری از این انتقادات به خاطر مناظره‌ای است که من در تلویزیون با یکی از دوستان داشتم و چون ایشان پاسخی به سوالات من نداد، این اتفاقات پیش آمد. من همواره نسبت به مطالب مختلف پاسخگو هستم و وظیفه خود را در این زمینه پاسخگویی به رسانه‌ها می‌دانم.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر به مشکلات دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس به صورت جدی ورود پیدا نمی کردیم این دو باشگاه امسال در لیگ برتر امکان حضور نداشتند. این دو باشگاه با ده‌ها میلیارد بدهی و بی اعتمادی همراه بودند و به همین خاطر در ابتدای فصل مطالبات فصل قبل بازیکنان را دادیم و این تیم‌ها را با شرایط خوبی بستیم. حکم قانونی دو باشگاه پر‌سپولیس و استقلال باید اجرایی شود و کسانی که در این زمینه اعتراضاتی را مطرح می‌کنند خودشان باعث و بانی چنین مشکلاتی برای این دو باشگاه بوده اند و باید پاسخگو باشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir