تلاش پرسپولیس و نفت برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان
پر‌سپولیس و نفت تهران برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا با حریفانی از ازبکستان و امارات دیدار می‌کنند.

تیم‌های پر‌سپولیس و نفت چهارشنبه ششمین دیدار آسیایی خود را برگزار می‌کنند تا تکلیف صعودشان از مرحله گروهی ر‌قابت‌ها روشن شود. بخت پر‌سپولیسی‌ها برای صعود به مرحله حذفی اندکی بیش از نفت است و انجام بازی آخر پر‌سپولیس در تهران می‌تواند نوید بخش حضور پرشمار تماشاگران در ورزشگاه آزادی و جشن صعود چند ده هزار نفری پر‌سپولیسی‌ها باشد.

گروه A

نماینده مقتدر ایران در گروه اول ر‌قابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا تیمی است که فو‌تبا‌ل قاره کهن از حضورش در آسیا خرسند است. تماشاگران پرشمار پر‌سپولیس هر بار با حضور پر تعداد در ورزشگاه آزادی رکوردی جدید ثبت می‌کنند و آمارهای لیگ قهرمانان را بهبود می‌دهند.

پر‌سپولیس هر چه در لیگ برتر بد نتیجه‌ گرفته و در میانه جدول دست و پا می‌زند، در آسیا تیمی از جنس دیگر بوده و از حریفانش پیشی گرفته است. با وجود دو شکست سه بر صفر، پر‌سپولیس همچنان یکی از بخت‌های اصلی صعود از گروه نخست است چون در خانه به هیچ حریفی رحم نکرده است.

پیروزی قاطع سه بر صفر برابر لخویا قطر و برتری یک بر صفر برابر النصر عربستان در تهران در کنار پیروزی خارج از خانه برابر بنیادکار ازبکستان این تیم را به عنوان بخت اصلی صعود از گروه نخست معرفی کرده است.

پر‌سپولیس اکنون با 9 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد اما دیدار آسان این تیم برابر بنیادکار در تهران این فرصت را ایجاد کرده است که بتواند به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کند. لخویای قطر و النصر عربستان هر دو داعیه صعود دارند و با توجه به میزبانی عربستانی‌ها در دیدار پایانی و احتمال زیاد پیروزی این تیم برابر حریف قطری شانس سرخپوشان ایرانی برای اول شدن در گروه بسیار زیاد است.

تنها نکته مهم در بازی چهارشنبه پر‌سپولیس و بنیادکار لزوم حضور پر تعداد هو‌اد‌ا‌ران است. در روزهایی که پر‌سپولیس بازهم تغییر سرمربی را تجربه کرده و باشگاه در کشاکش واگذاری به بخش خصوصی است آمدن هو‌اد‌ا‌ران به ورزشگاه انگیزه بازیکنان را دو چندان می‌کند.

دیدار پر‌سپولیس با بنیادکار و النصر با لخویا چهارشنبه ساعت 20:35 به صورت همزمان آغاز می‌شوند.

جدول گروه A:

1- لخویا قطر 10 امتیاز

2- پر‌سپولیس 9 امتیاز

3- النصر عربستان 8 امتیاز

4- بنیادکار ازبکستان یک امتیاز

گروه B:

نفت تهران تیم جوان و پویایی است که هم در لیگ برتر ایران و هم در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد درخشانی داشته است. هر چند این تیم در هر دو لیگ در هفته‌های اخیر صدرنشینی را با رده دوم عوض کرده است اما همچنان شانس قهرمانی در لیگ برتر و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برای خود حفظ کرده است.

نسبت به وضعیتی که پر‌سپولیس در گروه A با آن روبه‌رو است نفت برای صعود از گروهش کار سختی دارد. نفت اکنون تیم دوم جدول است و از تیم سوم یعنی پاختاکور تنها دو امتیاز پیش است. این در حالی است که نفت در آخرین بازی‌اش باید با العین صدرنشین در امارات بازی کند و پاختاکور دیدار آسانی برابر الشباب عربستان در تاشکند دارد.

از سوی دیگر منصور قنبرزاده، مدیر‌عامل باشگاه نفت تهران که همیشه حضور تیمش در آسیا را موفقیتی بزرگ توصیف می‌کند، عنوان کرده است که از این تیم انتظار صعود به دور بعد را ندارد، گفته که شاید کادرفنی تیمش در بازی با العین به چند بازیکن اصلی استراحت بدهد تا انرژی‌شان برای لیگ برتر حفظ شود.

با این توصیف شاید پیروزی نفت برابر العین چندان هم قابل تصور نباشد اما تیم جوان نفت نشان داده که در روزهای سخت توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد.

البته تفاضل گل 3+ نفت در مقایسه با تفاضل گل صفر پاختاکور این امکان را نیز فراهم کرده که تحت شرایطی، نفت با تساوی برابر العین به دور بعدی ر‌قابت‌ها صعود کند.

دیدارهای العین با نفت و پاختاکور با الشباب، چهارشنبه ساعت 20 به طور همزمان برگزار می‌شود.

جدول گروه B

1- العین امارات 9 امتیاز

2- نفت 8 امتیاز

3- پاختاکور ازبکستان 6 امتیاز

4- الشباب عربستان 2 امتیاز


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir