نفت و الاهلی؛ نبرد برای صعود به 8 تیم برتر
نفت تهران که اولین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند، چهارشنبه در دیدار با الاهلی عربستان سودای حضور در جمع 8 تیم برتر جام را در سر می‌پروراند.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. نفت تهران، نماینده شایسته فوتبال ایران چهارشنبه در ورزشگاه تختی تهران میزبان الاهلی عربستان خواهد بود. برنده دو دیدار رفت و برگشت در این مرحله به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند.

نفت در مرحله گروهی در گروه دوم رقابت‌ها قرار داشت و پس از العین امارات به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی راه پیدا کرد. نفت در گروه خود با الشباب عربستان همگروه بود. الشباب که ضعیف‌ترین تیم گروه بود، در دو بازی رفت و برگشت برابر نفت تهران نتوانست امتیازی کسب کند. یکی از بهترین دیدارهای آسیایی نفت بازی برگشتش با الشباب در ریاض بود که توانست این تیم را در عربستان با سه گل شکست دهد.

در نقطه مقابل الاهلی عربستان به عنوان صدرنشین گروه چهارم رقابت‌ها جواز حضور در جمع 16 تیم برتر آسیا را کسب کرد. تراکتورسازی نماینده ایران در این گروه بود که برابر این تیم عربستانی در دو بازی رفت و برگشت تنها یک امتیاز کسب کرد.

الاهلی با صرف هزینه‌های هنگفت و جذب فوتبالیست‌های حرفه‌ای و نامدار اروپایی سودای قهرمانی در آسیا را در سر می‌پروراند و نفت تهران به عنوان تیمی که برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرده، مشتاقانه به دنبال کسب افتخار است.

این هفته نفت تهران در یک دیدار جنجالی و تماشایی برابر تراکتورسازی سه بر سه متوقف شد و قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد. این تیم 11 خرداد در فینال جام حذفی با ذوب آهن دیدار می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که نفت تهران توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد و انگیزه زیاد بازیکنان جوان این تیم و کادر فنی جویای نامش در تهران کفه ترازو را به سوی این تیم سنگین‌تر می‌کند.

نفت و الاهلی چهارشنبه 30 اردیبهشت از ساعت 20 در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم می‌روند. در دیگر دیدارهای این روز سئونگنام کره جنوبی با گوانگ‌جو چین دیدار می‌کند. اف سی سئول کره جنوبی میزبان گامبا اوزاکای ژاپن است و دو تیم اماراتی الاهلی و العین با هم رودررو می‌شوند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir