پیروزی نفت ایران بر الاهلی عربستان
نفت ایران در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه یک بر صفر مقابل الاهلی عربستان به پیروزی رسید.

نفت ایران و الاهلی عربستان بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ فهرمانان آسیا را از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که این بازی با یک گل به سود نفت به پایان رسید. تک‌ گل این نیمه در دقیقه 34 توسط غلامرضا رضایی به ثمر رسید.

نیمه اول:

دو تیم نفت و الاهلی بازی را با سرعت بالایی دنبال می‌کردند اما در رسیدن به دروازه یکدیگر ناکام بودند تا اینکه در دقیقه 9 ضربه غلام رضا رضایی در محوطه شش قدم به کنار تور دروازه الاهلی برخورد کرد که قبل از آن داور اعلام آفساید کرده بود.

در دقیقه 25 شوت محکم غلام رضا رضایی از سمت راست دروازه الاهلی با فاصله اندکی با دروازه تیم عربستانی به بیرون رفت و در پی این حمله بازیکن الاهلی در دقیقه 26 از پشت محوطه جریمه شوت را به سمت دروازه نفت روانه کرد که راهی به دروازه این تیم نیافت.

در دقیقه 29 بازیکن الاهلی از جناح چپ زمین نفت شوت محکمی را به سمت دروازه بیرانوند فرستاد که با عکس‌العمل خوب این دروازه‌بان مواجه شد.

در دقیقه 30 روی حمله‌ای که سفیدپوشان عربستانی انجام داده بودند با عدم هماهنگی دروازه‌بان و مدافعین نفت همراه شد تا دروازه این تیم با تهدید جدی روبه رو شود.

دقیقه 32 وحید امیری در محوطه جریمه الاهلی صاحب توپ شد که او توپ را به بیرون محوطه جریمه برای حسین ابراهیمی پاس داد و شوت فنی و محکم ابراهیمی را "المعیوف" جمع کرد.

گل: در دقیقه 34 وحید امیری حرکتی را در مقابل دروازه الاهلی آغاز کرد و پس از یک حرکت یک و دو با حسین ابراهیمی، امیری نهایتا در محوطه جریمه رضایی را صاحب توپ کرد تا او هم با یک ضربه دروازه "المعیوف" را باز کند.

نیمه دوم:

این نیمه در حالی آغاز شد که بازیکنان الاهلی سعی در جبران نتیجه نیمه نخست داشتند اما در رسیدن به محوطه نفت تهران ناکام بودند. در سوی مقابل بازیکنان نفت با ضدحمله های سریع خود را به زمین الاهلی می‌رساندند اما آن‌ها هم در زدن ضربات آخر موفق نبودند.

در دقیقه 65 بازیکنان نفت روی کار گروهی سه بازیکن تیم‌شان به دروازه الاهلی رسیدند و در محوطه جریمه سعید لطفی در یک موقعیت تک به تک، توپ را به سمت دروازه فرستاد اما دروازه‌بان تیم عربستانی با نوک پا توپ را بازگرداند.

در دقیقه 69 روی ارسال بازیکن الاهلی توپ به "عمر السوما" رسید و او با ضربه سر دروازه بیرانوند را تهدید کرد که دروازه‌بان زردپوشان تهران، توپ را مشت کرد.

در دقیقه 70 پرتاب دست بیرانوند تا مقابل محوطه جریمه الاهلی رسید تا مطهری توپ را با خود تا مقابل دورازه این تیم حمل کند اما او در زدن ضربه آخر موفق نبود و مدافع الاهلی توپ را دور کرد.

در دقیقه 74 پاس در عمق بازیکن الاهلی به مقابل محوطه نفت رسید اما بیرانوند با یک خروج موفق توپ را از مقابل محوطه هجده قدم دور کرد تا بازیکن دیگر الاهلی نتواند در موقعیت گل قرار گیرد.

دقیقه 78 ایمان مبعلی شوت فنی را از روی ضربه کاشته به سمت دروازه الاهلی روانه کرد که با برخورد به دست "المعیوف" به دیرک دروزاه اصابت کرد و در ادامه هم امین حاج محمدی نتوانست در چند قدمی توپ وارد دروازه کند.

در دقیقه 89 "برونو سزار" ضربه کرنر را روی دروازه نفت ارسال کرد که بازیکن الاهلی با ضربه سر محکم توپ را با فاصله اندک از بالای دروازه به بیرون زد.

علیرضا منصوریان برای این بازی علیرضا بیرانوند، امین حاج‌محمدی، لئوناردو پادووانی، وحید حمدی‌نژاد، سعید لطفی، علیرضا عزتی، آرش رضاوند ( مهدی شیری 75)، حسین ابراهیمی (امیر ارسلان مطهری 66)، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی ( علی قربانی 87) و وحید امیری را به میدان فرستاد.

در ترکیب سفید پپوشان عربستانی اوساما هوساوی، ویلی، تایسر، عمر آلسوما، حسین المقهوی ( برونو سزار 70)، محمد عبدالشفیع، اوسوالدو ( مهند ابو ریاض 83)، عقیل الصحابی، عبدالله المعیوف، موتاز هوساوی و مصطفی الباساس به رهبری کریستین گروس حاضر شدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir