منصوریان: امیدوارم در عربستان هم پیروز باشیم
علیرضا منصوریان گفت: امیدوارم بتوانیم الاهلی را در عربستان هم شکست دهیم.

علیرضا منصوریان پس از پیروزی ارزشمند تیمش برابر الاهلی عربستان در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از عملکرد تیمش تمجید کرد و گفت: به جامعه فوتبال‌ و کسانی که برای این بازی به ورزشگاه آمدند و برای ما سنگ تمام گذاشتند تبریک می‌گویم. برای ما که همیشه استادیوم را خالی می‌دیدیم، دیدن این تماشاگران مایه خرسندی بود. آن عده‌ای هم که در خانه بودند باعث مباحات ما هستند.

وی ادامه داد: چندین موقعیت برای گلزنی داشتیم. ضربه امین حاج‌محمد و ارسلان مطهری اگر به گل تبدیل می‌شد با اندوخته بیشتری به بازی برگشت می‌رفتیم. آن بازی بسیار سخت است و تمام هفته بعد را باید برای آن بازی تمرین کنیم. ان‌شاءالله آنجا هم مثل بازی امشب خوب بازی کنیم و پیروز باشیم.

منصوریان ادامه داد: با شرایط روحی که پس از بازی تراکتور داشتیم، برگشت‌ تیم به شرایط مسابقه، حرکت بزرگی بود. اکنون هم یک هفته وقت داریم که بازیکنان را به شرایط بازی برگردانیم تا آن‌ها برای پیروزی پرچم کشورشان تلاش کنند.

وی ادامه داد: به طور حتم در عربستان برنامه‌ تاکتیکی خاصی داریم که از این یک گل‌ بازی رفت، دفاع کنیم. 90 دقیقه برگشت را باید همان نفت سخت‌کوشی باشیم که می‌شناسند. در این هفته طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که با 4 یا 5 تغییر به بازی برگشت برویم تا تیم را برای فینال جام حذفی هم حفظ کنیم. امیدوارم در ریاض، الاهلی دست به ریسک بزند و جلو بکشد.

منصوریان در ادامه درباره شائبه نشان دادن عدد 4 به سکوهای ورزشگاه گفت: من حواسم هست که از حرکاتی که سوهان روح هواداران شود پرهیز کنم. من به سکوها عدد 4 را نشان ندادم بلکه دو عدد 4 را به طرف جایگاه 8 که جایگاه تیفوسی‌های استقلال است نشان دادم. من مواظب ادبیاتم درباره پرسپولیس و هوادارانش هستم چون این تیم سرمایه فوتبال ایران است. ما آزمایش خود را هفته پیش برابر تراکتورسازی پس دادیم. در حالی که ما رقیب آن‌ها بودیم و قهرمانی را از آن‌ها گرفتیم 90 دقیقه ما را تشویق کردند. من هرگز نمی‌خواهم هواداری را آزرده کنم اما برابر پرسپولیس و در ترکیب استقلال با تعصب زیاد بازی کردم.

در ادامه خبرنگاری از منصوریان پرسید آیا موافق تکرار بازی نفت و تراکتورسازی است که بازهم نماینده AFC از خبرنگاران خواست که سوالات‌شان درباره بازی امشب باشد و از سوالات خارج از موضوع پرهیز کنند.

منصوریان در پاسخ به سوالی درباره تنش میان تیم‌های ایرانی و عربستانی و جو منفی که معمولا تیم‌های عربی علیه ایران ایجاد می‌کنند، گفت: به این موضوع نگاه منفی نداریم. الشباب عربستان درس خوبی به ما داد. آن‌ها برابر پاختاکور در آخرین روز مرحله گروهی مردانه بازی کردند و باعث صعود ما شدند. وقتی برای بازی به عربستان رفته بودیم، ظرف 30 دقیقه ما را به فرودگاه رساندند. الشباب می‌تواند الگوی همه تیم‌های عربی باشد. همان طور که ما از الاهلی به خوبی میزبانی کردیم انتظار داریم که آن‌ها هم همین کار را با ما انجام دهند.

منصوریان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تفاوت لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا گفت: لیگ قهرمانان آسیا با لیگ برتر ایران متفاوت است چون در آن بهترین تیم‌های آسیا حضور دارند. همچنین نظم AFC که تیم‌ها را مجبور می‌کند در آن قرار گیرند، باعث بالا رفتن کیفیت بازی‌ها می‌شود. وقتی از هر کشوری بهترین تیم‌هایشان به این بازی‌ها می‌رسند یعنی این بازی‌ها، لیگ همه بهترین‌های آسیاست. قطعا قهرمانان آسیا از سطح لیگ برتر ایران بسیار بالاتر است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir