گران‌ترین بازیکنان لیگ برتر در فصل پانزدهم
سازمان لیگ به صورت رسمی رقم قرارداد بازیکنان شاغل در لیگ پانزدهم را اعلام کرد.

با اعلام سازمان لیگ مشخص شد حمزه یونس(Hamza Younés) عنوان گران‌ترین بازیكن لیگ را به تنهایی به خود اختصاص داده است. البته مثل سال‌های قبل كاملاً مشخص است برخی از بازیكنان رقمی كه قرار است بگیرند را ثبت نكرده‌اند و بازهم مثل همیشه قرار است دریافتی‌شان با رقمی كه در سایت ثبت شده، فرق داشته باشد و به اصطلاح زیر میزی دریافت كنند!

در زیر نگاهی می‌اندازیم به گران‌ترین بازیكن هر ۱۶ تیم لیگ ‌برتر

تراكتورسازی‌: حمزه یونس (یك میلیارد و سیصد و شصت میلیون تومان)

قطعاً این بازیكن گران‌ترین بازیكن تراكتور خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد در حضور او دیگر بازیكنان این تیم تبریزی رقم بیشتری گرفته باشند. نكته جالب در لیست بازیكنان تراكتور قرارداد یك میلیون و پانصد هزار تومانی سربازهای معروف این تیم از جمله حمودی، رفیعی، بختیار، خلیل‌زاده، عشوری، نریمان‌جهان، آقایی، عبدا...‌‌زاده و اخباری است كه می‌تواند رقم بالای حمزه یونس را تلطیف كند!

سیاه‌جامگان‌: محسن فروزان (هفتصد میلیون تومان)

رضا عنایتی و محسن فروزان با هم از استقلال آمدند اما فروزان كه نصف عنایتی سن دارد دو و نیم برابر او دستمزد می‌گیرد.

پدیده مشهد: میلاد غریبی (پانصد و هفتاد و پنج میلیون تومان)

طبق ادعای مسئولان باشگاه پدیده، ایگور پراهیچ(Igor Prahić) ۵۴۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت تا غریبی با ۳۵ میلیون تومان تفاوت، عنوان گران‌ترین بازیكن این تیم را به خود اختصاص دهد.

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس (پانصد میلیون تومان)

این دروازه‌بان برزیلی تا اینجای لیگ خوب كار كرده و با جستجو میان اسامی این تیم می‌توان پذیرفت كه او عنوان گران‌ترین بازیكن تیمش را در اختیار داشته باشد. نكته جالب اینكه حسن بیت‌سعید كه تا اینجا دومین گلزن ‌برتر لیگ است تنها ۱۵۰ میلیون دریافتی خواهد داشت.

گسترش فولاد‌: ابراهیمی، نصرتی، اسدی و كیانی (‌ششصد و پنجاه میلیون تومان)

مسئولان این باشگاه برای اینكه مشكلی بین بازیكنان سابق تراكتور كه حالا پیراهن گسترش را بر تن كرده‌اند، پیش نیاید، به طور مساوی به آنها پول داده‌اند تا تیمشان هم وارد حاشیه نشود!

نفت‌: آلویس نانگ (نهصد و هشتاد و هفت میلیون تومان)

مهاجم كامرونی كه بعد از درخشش با پیراهن فولاد به جمع شاگردان منصوریان اضافه شده به رغم دریافت بیشترین دستمزد بین بازیكنان نفت، هنوز نتوانسته توانایی‌های خود را ثابت كند. سیدجلال حسینی هم كه می‌گفتند دستمزد زیادی طلب كرده و برای همین پرسپولیسی نشده، تنها ۸۰۰ میلیون گرفته! پیام صادقیان هم برای ثابت كردن خودش راضی شده تنها ۴۵۰ میلیون بگیرد!

راه‌آهن‌: كوهنورد، عبدی و كریمی (سیصد و بیست میلیون تومان)

سیامك كوهنورد، بهادر عبدی و ابراهیم كریمی گران‌ترین بازیكنان راه‌آهن هستند و مهرداد محمدی هم فعلاً از برادر ملی‌پوشش بهتر كار كرده ۵۰ میلیون كمتر از برادرش دریافتی داشته و تنها ۱۵۰ میلیون خواهد گرفت.

صبا‌: بیك‌زاده، لك، حقیقی، صادقی و دهنوی (‌پانصد میلیون تومان)

خریدهای لحظه آخری علی دایی گران‌ترین بازیكنان صبا هستند و بازیكنان كنار گذاشته شده استقلال، تراكتور، ذوب و پدیده حاضر شدند با دریافتی كمتری نسبت به لیگ پانزدهم پیراهن صبا را بر تن كنند!

استقلال اهواز‌: محمد غلامی (‌چهارصد میلیون تومان)

در تیمی كه مبین بابا ۲۰۰ میلیون می‌گیرد و آرمین، برادر كوچكترش هم ۵۰ میلیون، غلامی باید با ۴۰۰ میلیون گران‌ترین بازیكن تیمش لقب بگیرد.

پرسپولیس‌: مایكل اومانا (یك میلیارد و صد و هشتاد میلیون تومان)

مایكل اومانا(Michael Umaña) كه با حضور در جام‌جهانی‌ ۲۰۱۴ برزیل، باتجربه‌ترین بازیكن بین‌المللی پرسپولیس به حساب می‌‌آید گران‌ترین بازیكن این تیم هم محسوب می‌شود. محسن بنگر و رامین رضاییان هم با ۹۵۰ میلیون دومین بازیكنان گران‌قیمت سرخ‌های پایتخت هستند.

استقلال تهران: كرار، ابراهیمی، حیدری و رحمتی (یك میلیارد و دویست میلیون تومان)

واقعاً باورش سخت است مهدی رحمتی حاضر شده باشد هم طراز با سه آبی‌پوش دیگر پول گرفته باشد و قید پیشنهادات چند میلیاردی دیگر را زده باشد! ما كه باورمان نمی‌شود، شما را نمی‌دانیم؟!

سپاهان‌: احسان حاج‌صفی (یك میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان)

اگر احسان از سپاهان نمی‌رفت، گران‌ترین بازیكن ایرانی لیگ پانزدهم لقب می‌گرفت ولی حالا عنوان گران‌ترین بازیكن سپاهان در حضور خلعتبری، عقیلی، پادوانی(Leandro Padovani) و پریرا(Luciano Pereira) به عبدا... كرمی با یك میلیارد و سیصد میلیون تومان می‌رسد! این را هم نمی‌توانیم باور كنیم كه كرمی بیشتر از برخی سپاهانی‌ها گرفته باشد و البته نمی‌توان هضم كرد كه محرم نویدكیا تنها ۴۵ میلیون تومان گرفته باشد و شاید به همین دلیل قهر كرده است!

ذوب‌آهن: حدادی‌فر، رضایی و حسن‌‌زاده (یك میلیارد تومان)

یعنی باید باور كنیم مهدی رجب‌‌زاده از حدادی‌فر، كاوه رضایی و مسعود حسن‌‌زاده كمتر دریافتی داشته؟!

سایپا‌: جواد نكونام (ششصد میلیون تومان)

از اول هم مشخص بود نكونام گران‌ترین بازیكن سایپا خواهد بود ولی با رقمی كه پیش از این گفته می‌شد خواهد گرفت یك میلیارد و چهارصد میلیون فاصله دارد. از آنجا که نمی‌توان رقم دریافتی جواد را باور كرد كه یك بازیكن سفارشی از سوی اسپانسر قرار بوده ۲۰۰ میلیون تومان به همراه ماشین از سایپا بگیرد و هنوز هم نامش و این رقم دریافتی در لیست نارنجی‌پوشان دیده می‌شود، یعنی نكونام از یك بازیكن سفارشی كه به قول جلالی فوتبال بلد نبوده تنها ۴۰۰ میلیون بیشتر می‌ارزد؟!

ملوان‌: احمد آهی (‌یك میلیارد تومان)

در حضور بازیكنانی همچون پژمان نوری، مازیار زارع و جلال رافخایی، عنوان گران‌ترین بازیكن ملوان به آهی رسیده است!

فولاد‌: مساریچ و چاگو (نهصد و بیست میلیون تومان)

دو خارجی فولاد خوزستان بیشترین دریافتی را در این تیم دارند و جالب‌تر اینكه خانزاده كه ۶ ماه از فعالیت در فوتبال محروم است، تنها ۳۰۰ میلیون تومان از آنها كمتر دریافتی خواهد داشت!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir