تقابل پرسپولیس با گربه‌سیاه جنوبی
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان فردا (شنبه) با مصاف تیم‌های پرسپولیس و استقلال اهواز به پایان می‌رسد.

آخرین دیدار هفته دوازدهم را دو تیم پرسپولیس و استقلال اهواز، روز شنبه ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند تا پرونده این هفته از بازی‌ها هم به پایان برسد. پرسپولیسی‌ها که به‌ تازگی از سیاه درآمده‌اند و پس از درگذشت کاپیتان نوروزی برای نخستین‌بار است که با لباس‌های قرمز بازی خواهند کرد، نیاز مبرمی به برد دارند.

تیم برانکو(Branko Ivanković) که در این فصل به دفعات قربانی اشتباهات داوری شده، در آخرین بازی خود در مسابقات جام حذفی هم با اشتباه داور از ذوب‌آهن شکست خورد تا دیگر شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از این راه نداشته باشد. سرخ‌پوشان باید استقلال اهواز بحران‌زده را شکست دهند تا فاصله خود با صدر جدول را کم کنند و به هفته‌های آینده امیدوار بمانند.

از طرفی، در آخرین دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی گوام، سه بازیکن پرسپولیس چهار گل از شش گل بازی را به ثمر رسانده‌اند و با انگیزه مضاعف به تیم خود بازگشته‌اند تا سرخ‌ها مقابل تیم انتهای جدولی از شانس بالایی برخوردار باشند. پرسپولیس فعلا تیم نهم جدول است و سه امتیاز بازی شنبه می‌تواند وضعیتشان را بهبود ببخشد.

در سوی مقابل، استقلال اهواز انتهای جدولی حال و روز خوشی ندارد و تغییر سرمربی هم نتوانسته جلوی نتایج ضعیف این تیم را بگیرد. با توجه به شرایط روحی و روانی حاکم بر این باشگاه، کسی انتظار برد از شاگردان علی حنطه ندارد. تنها نکته بارز درباره استقلال اهواز، به نتایج خوب این تیم مقابل پرسپولیس در سال‌های قبل بازمی‌گردد.

آخرین دیدار دو تیم در اهواز و سال 89 برگزار شد که آبی‌های جنوب با دو گل پرسپولیس را شکست دادند. از دیگر شکست‌های سنگین پرسپولیس مقابل استقلال اهواز می‌توان به نتیجه چهار بر یک سال 87 اشاره کرد که آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ به همان سال بازمی‌گردد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir