دربی اصفهان در نیمه نهایی جام حذفی
سه‌شنبه سوم آذرماه نخستین فینالیست جام حذفی فوتبال ایران از بین دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان مشخص می‌شود.

به نقل از سیمرغ، در حالی که هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران به تازگی پایان یافته و دیدارهای تیم ملی نیز تا آغاز سال 95 تمام شده، جام حذفی فوتبال به حساس‌ترین روزهای خود نزدیک شده است. سه‌شنبه 3 آذرماه تیم‌های همشهری سپاهان و ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها به دیدار هم می‌روند تا تکلیف نخستین فینالیست این بازی‌ها در اصفهان مشخص شود.

در چند فصل گذشته سپاهان جزو تیم‌های رده بالای لیگ برتر و مدعی قهرمانی جام حذفی بوده ولی ذوب آهن برای بقا در لیگ و حفظ جایگاه خود در میانه‌های جدول تلاش می‌کرد. این وضعیت امسال متفاوت است؛ ذوب آهن در بالای جدول و در یک قدمی صدرنشینان قرار دارد و سپاهان نیز هم‌امتیاز با تیم همشهری و یک رتبه پایین‌تر از آن قرار گرفته است.

نزدیکی جایگاه دو تیم در جدول لیگ برتر و هم‌امتیاز بودن آن‌ها این نوید را می‌دهد که شهرآورد حذفی دو تیم بسیار جذاب و تماشایی از کار دربیاید. مهم‌تر آنکه در یک سوی میدان یحیی گل‌محمدی جوان با تفکر هجومی قرار دارد که در چند فصل اخیر نشان داده توانایی بالایی در رساندن تیمش به فینال جام حذفی دارد و در سوی دیگر 'استیماچ' کروات حضور دارد که در اولین حضورش بر روی نیمکت سپاهان تیم نفت تهران را شکست داد.

ذوب آهن فصل قبل با انجام بازی‌های زیبا و تحسین‌برانگیز قهرمان جام حذفی شد و امسال نیز تنها به تکرار این عنوان فکر می‌کند. سبزپوشان اصفهانی برای رسیدن به فینال باید از سد همشهری سرسخت خود بگذرند.

سپاهان برای رسیدن به این مرحله سه دیدار آسان برابر تیم‌های سفیر قزوین، کارای شیراز و راه آهن تهران انجام داد ولی ذوب آهن برای رسیدن به نیمه نهایی از سد بادران تهران، گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس عبور کرد که دیدار آخرش برابر سرخ پوشان تهرانی با جنجال حاصل از اشتباه داوری نیز همراه بود.

برنده شهرآورد حذفی اصفهان در فینال جام حذفی باید به مصاف برنده دیدار تراکتورسازی با یکی از دو تیم استقلال و نفت تهران برود. دیدار استقلال با نفت تهران در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی چهارشنبه 4 آذر برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir