منصوریان: با درخشش بیرانوند یک گل خوردیم
علیرضا منصوریان با ستایش از عملکرد علیرضا بیرانوند گفت که تیمش به واسطه درخشش این دروازه‌بان در نیمه اول بیشتر از یک گل از پرسپولیس دریافت نکرد.

سرمربی نفت تهران پس از تساوی تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: واقعیت این است که در نیمه اول اصلا عملکرد خوبی نداشتیم. دلیلش هم این بود که 4 روز پس از بازی سخت و نفسگیر 120 دقیقه‌ای مقابل استقلال، به مصاف پرسپولیسی رفتیم که 10 روز استراحت کرده بود.

وی افزود: پرسپولیس در نیمه اول چند شانس گل صد درصد داشت اما روی درخشش علیرضا بیرانوند که روز بسیار خوبی داشت، نتوانست به گل برسد. سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با اشاره به اینکه می‌دانستیم هرچه از زمان نیمه دوم پیش برود کار سخت‌تر خواهد شد گفت: تیم ما نیز همانند پرسپولیس تیمی جوان است. ما از ایمان مبعلی به اجبار در این بازی استفاده کردیم چرا که تیم‌مان بسیار جوان بود و باید از یک مهره باتجربه که سرد و گرم بازی با استقلال و پرسپولیس را چشیده باشد استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ما در مقابل تیمی همچون پرسپولیس با این خط حمله بسیار خوب عملکرد راضی کننده‌ای داشتیم در مورد گلی هم که به پرسپولیس زدیم باید بگویم ما فصل گذشته گل‌های بدتر از این را خورده بودیم. در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. درباره ورزشگاه هم باید بگویم ما اساسا در تختی مهمان هستیم هرچند شاید اسماً میزبان باشیم.

منصوریان با تبریک به ادبیات هواداران پرسپولیس در این دیدار عنوان کرد: ادبیات منفی در ورزشگاه‌ها جمع شده و ان‌شاءالله دیگر شاهد ادبیات منفی نباشیم. هواداران استقلال و پرسپولیس می‌توانند الگو باشند.

سرمربی تیم فوتبال نفت درباره استفاده از علیرضا بیرانوند پس از اتفاقات اخیر اظهار کرد: ما از اول هم اساسا مشکلی با علیرضا بیرانوند نداشتیم. رفتار ما با بیرانوند باعث شد او امروز یکی از بهترین بازیکنان زمین شود. من نمی‌توانم به پسرم هر کار اشتباهی کرد بگویم کار خوبی انجام داده است. ما نگاه دیگری نیز به بیرانوند داریم که او همانند سرمایه ملی برای ماست.

علیرضا منصوریان همچنین در نشست خبری اظهار کرد: برای ما بعد از یک بازی 120 دقیقه‌ای که مقابل استقلال تهران انجام دادیم امروز بازی سنگینی بود زیرا زمان استراحت کمی را داشتیم. فقط یک روز زمان داشتیم که ریکاوری کنیم. خط حمله پرسپولیس خیلی خطرناک بود. دیروز هم به همکارانم گفتم که این تیم می‌تواند گل‌های زیادی بزند. فکر می‌کنم وجه مشترک تیم ما و پرسپولیس این بود که هر دوی ما در گل زدن بدشانس هستیم. ما هم در بازی‌های قبلی خیلی خوب بودیم اما گل نمی‌زدیم. شاید از دست دادن موقعیت برای تیم ما سروصدای زیادی ایجاد نکند اما وقتی پرسپولیس موقعیت گل از دست می‌دهد برایشان سنگین است.

وی اضافه کرد: نیمه اول را سردرگم بودیم و پرسپولیس خیلی بهتر از ما بود اما ما یک بر صفر به رختکن رفتیم، در حالی که می‌توانست یک بر صفر به نتیجه 2 بر صفر هم تبدیل شود. همان طور که گفتم بازی چند روز قبل ما که 120 دقیقه به طول انجامید تاثیر منفی زیادی روی تیم ما باقی گذاشت. با این حال در نیمه دوم پرسپولیس را تحت فشار گذاشتیم اما آن‌ها از این فشار بیرون آمدند و روی یک هنر فردی پنالتی به دست آوردند. فکر می‌کنم شروع بازی خوب ما از زمانی آغاز شد که بیرانوند آن پنالتی را برای ما مهار کرد. وقتی به بازی برگشتیم دیگر پله، پله بازی را در اختیار گرفتیم و توانستیم روی دروازه حریف خطرآفرین شویم.

او ادامه داد: ‌پرسپولیس یک تیم جوان بود اما من اجبار داشتم که ایمان مبعلی را بازی بدهم، به خاطر اینکه نیاز داشتیم یک بازیکن باتجربه درون زمین باشد. من، سید جلال حسینی، 'سانتوس' و علی عزتی را در اختیار نداشتم. می‌خواهم بگویم در نیمه اول خوش شانس بودیم و می‌توانستیم قافیه را ببازیم اما در نیمه دوم خیلی بهتر شدیم. من فکر می‌کنم پرسپولیس 10 دقیقه آخر بازی را احساسی بازی کرد و همین موضوع باعث شد بتوانیم فرصت گلزنی خلق کنیم. حتی اگر خوش‌شانس بودیم گل دوم را هم می‌زدیم. پرسپولیس تیم خوب و محکمی دارد. همان طور که گفتم وجه مشترک‌شان با ما موقعیت خراب کردن است که البته ما امروز فرصت گلزنی کم داشتیم.

منصوریان همچنین اضافه کرد: می‌خواهم یک پیغام به فوتبال ایران بدهم و آن هم این است که ما هفته قبل مقابل استقلال و این هفته مقابل پرسپولیس به میدان رفتیم. هواداران استقلال و پرسپولیس در دو بازی هیچ توهینی به ما نکردند. این خیلی خوب و قابل احترام است. باید روی این مسئله کار کنیم تا این هواداران الگوی هواداران شهرستانی شوند. هواداران پرسپولیس امروز فقط به تشویق تیم خودشان پرداختند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir